beantwoord

50 euro kosten worden ten onrechte in rekening gebracht op vrijdag 26 Januari j.l.

  • 29 January 2024
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Op 26 januari ben ik vanuit Houten naar Wijchen gereisd. ik zou na 9 uur vertekken maar omdat de eerdere trein meer dan 10 minuten vertraging had ben ik  ingestapt omdat ik op tijd in Wijchen moest zijn en het risico niet wilde lopen te laat in Wijchen aan te komen.

ik heb in Utrecht uitgeboekt en wederom ingeboekt om toch mijn korting 40 % te kunnen gebruiken.

Heen via Nijmegen en aangekomen 10.43. Terug vanuit Wijchen via Den Bosch. dus met 2 sprinters.

Ik ben 2 keer gecontroleerd en de alleen de controleur in de trein vanuit Den Bosch naar Houten zei dat ik niet ingeboekt was hetgeen niet klopt. Nu wordt er 50 euro in rekening gebracht. hoe kan dit?? 

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 29 January 2024, 10:32

Bekijk origineel

5 reacties

U moet hiervoor bij de Klantenservice zijn, wij hebben op dit forum geen inzage in uw incheck- en reisgegevens.

Uitchecken in Utrecht en gelijk daarna weer inchecken om met 40% korting verder te reizen kan overigens niet. Daar moet minimaal 35 minuten tussen zitten anders geldt de incheck als overstap en blijft u ook voor het tweede stuk vol tarief betalen. 

Als u overigens echt niet was ingecheckt is een opslag van €50 normaal. Dat is de boete bij zwartrijden.

Reputatie 7
Badge +1

U moet hiervoor bij de Klantenservice zijn, wij hebben op dit forum geen inzage in uw incheck- en reisgegevens.

Uitchecken in Utrecht en gelijk daarna weer inchecken om met 40% korting verder te reizen kan overigens niet. Daar moet minimaal 35 minuten tussen zitten anders geldt de incheck als overstap en blijft u ook voor het tweede stuk vol tarief betalen. 

Als u overigens echt niet was ingecheckt is een opslag van €50 normaal. Dat is de boete bij zwartrijden.

Die truc in Utrecht is dus helaas mislukt want u bent binnen 35 minuten weer uit- en ingecheckt. Dus de heenreis is sowieso tegen spitstarief verwerkt. Ik vermoed voorts dat u in Nijmegen een verkeerd poortje hebt genomen en daardoor bij Arriva bent ingecheckt. U kunt natuurlijk ook nog even in uw reishistorie in MijnNS kijken. Ik zou voordat ik de klantenservice benader zeker de gegevens in MijnNS bekijken want dat praat een stuk gemakkelijker. 

 

Ik vermoed voorts dat u in Nijmegen een verkeerd poortje hebt genomen en daardoor bij Arriva bent ingecheckt.  

Bij de overstap in Nijmegen kom je helemaal niet bij de poortjes in de buurt.

Wat fout gegaan zou kunnen zijn (speculatie): TS heeft in Utrecht bij een poortje uitgecheckt en zonder daar doorheen te gaan geprobeerd binnen de poortjes weer in te checken. Dan ben je niet ingecheckt en is de uitcheck in Wijchen in werkelijkheid een incheck. Als je dan in Wijchen voor de terugreis wil inchecken check je juist weer uit. Maar dan heb je wel nergens op de signalen gelet en ook niet op een schermpje gekeken.

 

Reputatie 7
Badge +1

 

Ik vermoed voorts dat u in Nijmegen een verkeerd poortje hebt genomen en daardoor bij Arriva bent ingecheckt.  

Bij de overstap in Nijmegen kom je helemaal niet bij de poortjes in de buurt.

Wat fout gegaan zou kunnen zijn (speculatie): TS heeft in Utrecht bij een poortje uitgecheckt en zonder daar doorheen te gaan geprobeerd binnen de poortjes weer in te checken. Dan ben je niet ingecheckt en is de uitcheck in Wijchen in werkelijkheid een incheck. Als je dan in Wijchen voor de terugreis wil inchecken check je juist weer uit. Maar dan heb je wel nergens op de signalen gelet en ook niet op een schermpje gekeken.

 

Blijft speculeren, ik doelde meer van even een bak koffie halen bij de AH en je hebt zo € 50,00 aan je broek bij het passeren van het verkeerde poortje. Zoals TS het beschrijft kan ik geen andere manier bedenken voor die Euro 50. Vandaar ook het advies om in MijnNS te kijken wart er precies is gebeurd.

 

 

 

Blijft speculeren, ik doelde meer van even een bak koffie halen bij de AH en je hebt zo € 50,00 aan je broek bij het passeren van het verkeerde poortje. 

TS schreef dat hij haast had dus om dan buiten de poortjes koffie te gaan kopen....

Reageer