beantwoord

Abbonement toevoegen aan nieuwe kaart: foutmelding ik ben niet degene die betaald? (maar dat ben ik wel?)

  • 27 January 2023
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb vandaag mijn nieuwe kaart ontvangen. Ik heb daarbij een Flex abbonement aangevraagd dat pas op maandag in gaat (een vroegere datum kiezen was niet mogelijk). Ik wil graag zondag reizen en hoopte daarvoor een weekend vrij abbo op mijn pas te kunnen zetten. Als ik deze via Mijn NS wil toevoegen krijg ik de melding dat ik niet degene ben die voor deze kaart betaald, en dat ik contact moet opnemen met degene die voor mijn abbo betaald om dit te kunnen toevoegen. Maar ik ben zelf degene die betaald... Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door MoDe 27 January 2023, 18:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben bang dat dat niet gaat via dit kanaal. We hebben geen inzicht in klantgegevens.

Je kunt het beste contact opnemen met NS Klantenservice. 
https://www.ns.nl/klantenservice

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt een abonnement wat nog in moet gaan niet vervangen door een nieuw abonnement.

Mogelijk krijg je die melding omdat het 1e abonnement nog niet is ingegaan en je daarom niets kunt wijzigen.

De klantenservice, telefonisch en via Twitter, Facebook of chat te bereiken, kan jou duidelijkheid geven.

Badge +3

Je kunt via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html het bestelde abonnement stoppen (en daarna verwijderen van je kaart). Via de Klantenservice dus.

Daarna zou je gewoon Weekend Vrij kunnen bestellen (ingangsdatum per direct of bijv. zondag), want je hebt dus al een kaart.

Misschien dat https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen ook werkt, dan heb je de Klantenservice niet nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html het bestelde abonnement stoppen (en daarna verwijderen van je kaart).

Daarna zou je gewoon per direct Weekend Vrij kunnen bestellen (ingangsdatum zondag), want je hebt dus al een kaart.

Ik ben benieuwd of dit werkt. @JoRe laat je even weten wat het probleem met die melding was en of bovenstaande tip gelukt is?

Reageer