abonnement duurder dan ticket

  • 14 August 2023
  • 6 reacties
  • 28 Bekeken

Afgelopen vrijdag ben ik van Terborg naar Leeuwarden gereisd met een Flex daluren abonnement, en in de avond wederom retour.

Nu zie ik in " mijn ns" dat de kosten voor deze reis duurder uitpakken dan wanneer ik een regulier retourticket uit de automaat zou hebben gekocht. Hoe kan dat???

Ik heb de klantenservice hierover gebeld maar geen antwoord op mijn vraag gekregen.


6 reacties

Welkom op onze NS Community, Jimaro.

Wat zijn de berekende prijzen hiervan geweest?

Reputatie 7
Badge +1

U verstrekt te weinig informatie. Ik heb net even gezocht op Terborg-Leeuwarden en zie daarin dat het eerste stuk met Arriva gaat, heeft u uitgecheckt op Arnhem bij Arriva en weer ingecheckt bij NS? Zo niet worden er bij de uitcheck correctietarieven in rekening gebracht.

 

De reis in daluren zou dan € 18,25 moeten kosten. 

 

 

In totaal heb ik 60.47 aan kosten volgens de ns. Inderdaad heb ik overal in en uitgecheckt, etc

Ik weet dat ik ook gedeeltelijk in de spits heb gereisd, en dat dan het volledige tarief berekend wordt.

Reputatie 7
Badge +3

We hebben toch echt nog iets meer informatie nodig. Zoals tijden van in- en uitchecken. Misschien kun je een screenshot van de reishistorie plaatsen?

Als een reis in de spits begint, blijft dat tarief (bij Flex-abonnementen) voor de hele reis gelden, ook als je onderweg uit- en weer incheckt bij een andere vervoerder.

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet dat ik ook gedeeltelijk in de spits heb gereisd, en dat dan het volledige tarief berekend wordt.

Volgens mij heb je dan zowel op de heen- als terugreis in de spits ingecheckt. Conform de voorwaarden reis je dan de hele reis op spitstarief. Kan je hier niet een screenprint maken van je reis uit Mijnns? 

Reageer