Ik had voorheen een dalvoordeel abonnement. Maar ik reis niet iedere maand met de trein dus wilde het eind maart omzetten naar flex abonnement. Dat ging allemaal prima. Ik moest het alleen nog bij een automaat updaten. Afgelopen zondag wilde ik weer met de trein. En er is een aanbieding op flex weekend vrij, waar ik gebruik van wilde maken. Maar dat abonnement kon ik nog niet aanmaken omdat er een bestelling, die van ns flexbasis, nog opgehaald moest worden. Ik ging dus 20 minuten eerder naar station. Doe de laatste handeling bij de automaat voor ns flexbasis. Log direct in op mijn mobiel en wijzig de ns flex basis naar weekend vrij. Dit keer geen foutmelding . Half uur later, waarin ik de mail check voor bevestiging, pas voor de automaat houd voor updates en in en uit check om te kijken wat voor abbo ik nou heb (en de geplande trein mis). Uiteindelijk bel ik de klantenservice en hoor ik dat de volgorde van de wijzigingen verkeerd om is gegaan, eerst naar flexweekend vrij en toen naar flexbasis. En 2 wijzigingen is het maximum per dag dus ze kon niets voor me doen. Dus ik heb die dag volledig tarief betaald,l en kwam later dan ik wilde aan. Nu wil ik eigenlijkmet terugwerkende kracht toch weekendvrij. Volgens mij was het niet mijn fout, de signalen van de nsmachine en de ns internet kruisten elkaar en ik kreeg geen waarschuwing dat dit zou kunnen gebeuren. Dus ik zou graag alsnog weekend vrij nemen, de einddatum aangepast hebben naar zaterdag 22 mei, dus net iets korter, alsof het afgelopen zondag inging, en dan geld terugkrijgen voor mijn reis op zondag. Maar via welk kanaal kan ik dat het beste vragen? Of zijn er andere opties of tegemoetkomingen mogelijk?
Overigens neem.ik geen weekend vrij als ik nog niet weet of ik het geld van zondag terugkrijg. Ik heb nog 1 treinreis in de planning en als ik alleen daarvoor weekendvrij aanzet ben ik nog duurder uit.
Alvast bedankt voor het meedenken.