beantwoord

abonnementswijziging liep on de soep.

  • 23 April 2024
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Ik had voorheen een dalvoordeel abonnement. Maar ik reis niet iedere maand met de trein dus wilde het eind maart omzetten naar flex abonnement. Dat ging allemaal prima. Ik moest het alleen nog bij een automaat updaten. Afgelopen zondag wilde ik weer met de trein. En er is een aanbieding op flex weekend vrij, waar ik gebruik van wilde maken. Maar dat abonnement kon ik nog niet aanmaken omdat er een bestelling, die van ns flexbasis, nog opgehaald moest worden. Ik ging dus 20 minuten eerder naar station. Doe de laatste handeling bij de automaat voor ns flexbasis. Log direct in op mijn mobiel en wijzig de ns flex basis naar weekend vrij. Dit keer geen foutmelding  . Half uur later,  waarin ik de mail check voor bevestiging, pas voor de automaat houd voor updates en in en uit check om te kijken wat voor abbo ik nou heb (en de geplande trein mis). Uiteindelijk bel ik de klantenservice en hoor ik dat de volgorde van de wijzigingen verkeerd om is gegaan, eerst naar flexweekend vrij en toen naar flexbasis. En 2 wijzigingen is het maximum per dag dus ze kon niets voor me doen. Dus ik heb die dag volledig tarief betaald,l en kwam later dan ik wilde aan. Nu wil ik eigenlijkmet terugwerkende kracht toch weekendvrij. Volgens mij was het niet mijn fout, de signalen van de nsmachine en de ns internet kruisten elkaar en ik kreeg geen waarschuwing dat dit zou kunnen gebeuren. Dus ik zou graag alsnog weekend vrij nemen, de einddatum aangepast hebben naar zaterdag 22 mei, dus net iets korter, alsof het afgelopen zondag inging, en dan geld terugkrijgen voor mijn reis op zondag. Maar via welk kanaal kan ik dat het beste vragen? Of zijn er andere opties of tegemoetkomingen mogelijk?

Overigens neem.ik geen weekend vrij als ik nog niet weet of ik het geld van zondag terugkrijg. Ik heb nog 1 treinreis in de planning en als ik alleen daarvoor weekendvrij aanzet ben ik nog duurder uit.

Alvast bedankt voor het meedenken.

icon

Beste antwoord door MoDe 23 April 2024, 16:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wijzigingen bij flex gaan per direct in. Met terugwerkende kracht is niet mogelijk.

Ik begrijp dat flex al eind maart aangevraagd is maar pas afgelopen zondag opgehaald is, waarna gewijzigd is in weekend vrij. Als dat ophalen eerder dan zondag was geweest, dan was er geen probleem ontstaan.

Hoe weet je dat je tegen vol tarief hebt gereisd? Reizen met flex kunnen met vertraging weergegeven worden in mijnNS, staat de reis + kosten daar al in?

Je zou nogmaals contact kunnen met de klantenservice via de andere kanalen.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Afgelopen zondag wilde ik weer met de trein. En er is een aanbieding op flex weekend vrij, waar ik gebruik van wilde maken. Maar dat abonnement kon ik nog niet aanmaken omdat er een bestelling, die van ns flexbasis, nog opgehaald moest worden. Ik ging dus 20 minuten eerder naar station. Doe de laatste handeling bij de automaat voor ns flexbasis. Log direct in op mijn mobiel en wijzig de ns flex basis naar weekend vrij. Dit keer geen foutmelding  . Half uur later,  waarin ik de mail check voor bevestiging, pas voor de automaat houd voor updates en in en uit check om te kijken wat voor abbo ik nou heb (en de geplande trein mis).

Met Flex kun je bij de automaat en bij de paaltjes/poortjes niet meer zien welk abonnement je hebt. Er staat alleen het product ‘Reizen op Rekening’ op de kaart. Je hoeft wijzigingen van het ene Flex-abonnement naar het andere dus ook niet meer te bevestigen bij een automaat.

 

Uiteindelijk bel ik de klantenservice en hoor ik dat de volgorde van de wijzigingen verkeerd om is gegaan, eerst naar flexweekend vrij en toen naar flexbasis.

Dat is sowieso een raar verhaal. Want al zou dat zo gegaan zijn, je zou minimaal een maand Weekend Vrij moeten hebben voor je weer kunt wijzigen naar Basis.

 

En 2 wijzigingen is het maximum per dag dus ze kon niets voor me doen. Dus ik heb die dag volledig tarief betaald,l en kwam later dan ik wilde aan.

Zoals MoDe ook vroeg, staat de reis al in je reishistorie in Mijn NS? En welk abonnement zie je daar staan als je inlogt?

 

 

Jammer dat je het bij de poortjes niet kunt zien, ik houd van zoveel mogelijk bevestiging dat dingen goed gaan. Ik vond het ook heel jammer dat er bij het uitchecken niet staat hoeveel de reis kostte.

Ja ik vond het ook superraar. 

Als ik inlog staat er ns flex basis met startdatum 21 april.

De reis staat bij transacties, bedoel je dat met reishistorie? Een deel is al verwerkt, daar staat €0 bij. Is dat omdat ik nu op rekening reis en het geld, de werkelijke transactie, pas later plaatsvind? Of heb ik dan toch kunnen reizen met weekend vrij? Het zou raar zijn als je nergens kunt zien hoeveel schuld je aan het maken bent. Ik zou sowieso liever op saldo blijven reizen dan schuld maken. Geld lenen kost geld toch? Hoe zit dat bij de ns? Oke sorry dat is alweer een andere vraag.

Ik heb zondag 2x met de klantenservice gebeld, want na de eerste keer kwam er toch nog een email binnen dat ik weekend vrij kon activeren, maar bij de automaat stond de bestelling niet klaar. Anyway. Beide klantenservers zeiden dat ik nu basis had, en dat ik die dag met vol tarief zou reizen, dus daarom dacht ik dat ik met vol tarief zou reizen.

 

Ik snap wel dat het normaliter niet met terugwerkende kracht kan. Maar ik dacht dat sommige medewerkers in speciale uitzonderingen wel iets zouden kunnen doen. Toen ik bij de bieb werkte kon ik alles aanpassen om klanten tegemoet te komen. 

Bedankt voor jullie snelle reacties

 

Reageer