beantwoord

Activatie NS Flex Traject Vrij


Vanaf 04-04 zou mijn trajectvrij ingaan. Vanmorgen op station wilde ik deze activeren, maar er stonden geen producten klaar (gaf het apparaat aan). Het was wel een R-NET apparaat, en geen ‘echte’ NS automaat. Kan dat het probleem zijn?

icon

Beste antwoord door Robert B 5 April 2022, 20:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

ALS je al FLEX had dan vervalt verder de noodzaak om steeds op te halen, hoeft niet meer, gaat automatisch

ls je dat niet zeker weet: je krijgt dan altijd de melding´reizen op rekening´ op het schermpje. Waarover dus al hopen nare opmerkingen zijn gemaakt hier, want je kan dus ook niet meer terstond zien of je nog binnen/buiten e voordeeluren begint.

Als je nog geen FLEX had dan lijkt me inderdaad dat een NS-automaat meer geschikt is om te laden als allerlaatste keer.

Badge +3

Als je al NS Flex had dan is een wijziging naar Traject Vrij per direct, dus als je die wijziging op 04-04 uitgevoerd hebt is er verder geen probleem. Zie de Mijn NS website wat er als Product staat.

Mocht je voorheen nog geen NS Flex hebben dan moet je het inderdaad ophalen bij een automaat. Dat kan vanaf de ingangsdatum (daar heb je als het goed is een e-mail over gekregen) en kan bij elk ophaalpunt, dus ook een supermarkt of R-Net automaat.

Ik ben nu heel erg in de war door “ALS je al FLEX had dan vervalt verder de noodzaak om steeds op te halen, hoeft niet meer, gaat automatisch”. Mijn dochter had een NS Flex dalvoordeel. Die was stopgezet. Maar die dag erna weer aangezet. Helemaal volgens het formulier. Mailtje gekregen van NS dat het abonnement was opgezegd en ook weer dat het abonnement weer in werking is gezet en dat mijn dochter het bestelde diende op te halen bij een ophaal automaat. Ze stond net bij de automaat op Hilversum, maar kreeg steeds de melding dat het nu niet mogelijk is het bestelde op te halen. Ze heeft het meerdere keren geprobeerd en ze heeft verschillende automaten geprobeerd. Zonder succes. Uiteindelijk heeft ze €20,00 op de kaart gezet zodat ze haar trein kon halen. En dat terwijl ze eigenlijk met korting wilde reizen. Ondertussen weet ik nu ook dsat ze die €20,- er niet op had hoeven zetten omdat bij de flex basis dat ook niet meer hoeft, je reist op rekening.  Kunnen wij alsnog die korting krijgen vraag ik mij nu af.

Reputatie 7
Badge +3

Als uw dochter na 16:00 uur vandaag bij de automaat was en het niet lukte om het abonnement op te halen kan dat komen omdat er bij OV-chipkaart.nl onderhoud wordt uitgevoerd. Ook de NS webshop en MijnNS zijn niet beschikbaar. 

 

Badge +3

Inderdaad, zojuist (rond 18:30) bij de AH om NS Flex te verwijderen van een kaart:

Minuutje wachten…

Jammer dan… 

De mail van 11:37 vanochtend:

Beste Robert {plus achternaam},
De beëindiging van uw NS Flex abonnement is klaargezet op een kaartautomaat. U kunt deze beëindiging definitief maken, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als u niets doet blijft u NS Flex Basis op uw OV-chipkaart houden voor € 0 per maand. Geen abonnementskosten dus, maar wel de voordelen van NS Flex

Die ‘kaartautomaat’ mag natuurlijk elk ophaalpunt zijn.

Badge +3

Voor @Nida zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html of neem (kan lang duren) contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, zojuist (rond 18:30) bij de AH om NS Flex te verwijderen van een kaart:

Minuutje wachten…

Jammer dan… 

Mag je morgenochtend na 8 uur weer naar AH. Misschien gelijk verse croissantjes meenemen? 🥐 😁

 

Badge +3

Mag je morgenochtend na 8 uur weer naar AH. Misschien gelijk verse croissantjes meenemen? 🥐 😁

Ze gaan hier op zondag pas om 10.00 🕙 open 🔓🔑 Schandalig want verplicht uitlslapen dus eigenlijk 😅

Off-topic: er is wel een winkel/bakker vlakbij met een brood-automatiek, maar of daar op zondagochtend iets zinnigs/vers uit komt betwijfel ik.

Voor @Nida, laat je dochter het morgen na 08.00 nog eens proberen, als er in een e-mail stond dat er nog iets opgehaald moest worden. Volgens mij (ze had al NS Flex?) hoeft dat niet. 😴

Reputatie 7
Badge +3

Voor @Nida, laat je dochter het morgen na 08.00 nog eens proberen, als er in een e-mail stond dat er nog iets opgehaald moest worden. Volgens mij (ze had al NS Flex?) hoeft dat niet. 😴

Ik lees ook dat dat het abonnement was opgezegd en ook weer dat het abonnement weer in werking is gezet. Als het helemaal opgezegd was dan zou het nu weer een nieuw abonnement zijn wat wel opgehaald moet worden. Maar goed, dat kan vandaag niet meer vanwege het onderhoud, pas morgenochtend na 8 uur weer. 

 

Off-topic:  wat is dat voor achtergebleven gebied dat Eindhoven, op zondag de supermarkt pas om 10 uur open? Als ik wil kan ik hier morgenochtend om 8 uur uit zeker 3 supermarkten kiezen. 

 

 

Als uw dochter na 16:00 uur vandaag bij de automaat was en het niet lukte om het abonnement op te halen kan dat komen omdat er bij OV-chipkaart.nl onderhoud wordt uitgevoerd. Ook de NS webshop en MijnNS zijn niet beschikbaar. 

 

Ahh dat verklaart een hoop. Ik wist het niet.

Voor @Nida, laat je dochter het morgen na 08.00 nog eens proberen, als er in een e-mail stond dat er nog iets opgehaald moest worden. Volgens mij (ze had al NS Flex?) hoeft dat niet. 😴

Ik lees ook dat dat het abonnement was opgezegd en ook weer dat het abonnement weer in werking is gezet. Als het helemaal opgezegd was dan zou het nu weer een nieuw abonnement zijn wat wel opgehaald moet worden. Maar goed, dat kan vandaag niet meer vanwege het onderhoud, pas morgenochtend na 8 uur weer. 

 

Off-topic:  wat is dat voor achtergebleven gebied dat Eindhoven, op zondag de supermarkt pas om 10 uur open? Als ik wil kan ik hier morgenochtend om 8 uur uit zeker 3 supermarkten kiezen. 


ja ik denk dat dit ook het geval is. Terwijl je via ns je flex gewoon aan en uit kan zetten. Had ik beter kunnen doen, maar goed wel raar dat ik via mijn ns toch het abonnement volledig heb opgezegd toch? Ik volg gewoon het formulier.

en in Hoorn is de AH ook gewoon om 8 uur open op zondag :-)

Reageer