Skip to main content
beantwoord

Activering NS Flex

Gisterochtend heb ik mijn NS Flexabonnement aangevraagd die per vandaag ingaat. Ik moet alleen wachten op een mail die het abonnement activeert waardoor ik deze via de kaartautomaat op mijn OV Chipkaart kan zetten, maar ik heb nog steeds niks ontvangen. Hoelang duurt het voordat je die activeringsmail krijgt? Je zou verwachten dat als je een abonnement voor de dag erna aanvraagt, dat je die dan ook vanaf die dag kan gebruiken...

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Strandje77,

Die zou je eigenlijk vannacht moeten hebben gekregen. Ook niet in je spamfolder? Je zou bij de kaartautomaat kunnen kijken of er een bestelling klaar staat.

Of had je al een Flex-abonnement? In dat geval hoef je niet langs een kaartautomaat. (maar dan zou de wijziging gisteren al moeten zijn ingegaan)

Bekijk origineel

3 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7378 reacties
  • Antwoord
  • 10 april 2025

Hoi Strandje77,

Die zou je eigenlijk vannacht moeten hebben gekregen. Ook niet in je spamfolder? Je zou bij de kaartautomaat kunnen kijken of er een bestelling klaar staat.

Of had je al een Flex-abonnement? In dat geval hoef je niet langs een kaartautomaat. (maar dan zou de wijziging gisteren al moeten zijn ingegaan)

• Koploper****
  • 20366 reacties
  • 10 april 2025

Bij NS Flex moet je alleen de eerste keer langs de kaartautomaat om Flex op je kaart te zetten.

Als je vervolgens binnen Flex een abonnement afsluit of beeindigd hoef je niet langs de automaat, dat wordt alleen in de centrale computer geregistreerd.

Uit je bericht is niet duidelijk of Flex al op je kaart stond of niet.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30233 reacties
  • 10 april 2025

Als je al NS Flex had kun je geen ingangsdatum in de toekomst kiezen, en er wordt gesproken over een bevestigingsmail om het bij een kaartautomaat (of Primera e.d.) op te halen.

Kijk wat er in Mijn NS staat, en natuurlijk bij een automaat op de ingangsdatum zelf.

Reageer