beantwoord

Afgekocht reisrecht en ICE

  • 5 October 2023
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

Reputatie 2

Hoi allen,

weet iemand of de ICE gebruik gewijzigd is?

Ik heb NS Flex weekeind vrij 1e klas.

  • Voor de vakantieperiode was alles normaal.
  • Binnen de zomervakantie was een reservering verplicht, ik moest dus via ns international met 100% korting een kaarte vanaf het eerste duitse ICE Station boeken met verplichte - wel gratis reservering
  • Nu na de vakantie is de reservering niet meer verplicht, duis zou ik tussen Arnhem en Amsterdam gewoon in kunnen stappen, alleen op de borden op het perron staat altijd “Niet instappen” Hoe is dat te combineren met mijn afgekocht reisrecht ?

Ok, de NS Intercity rijdt minimaal langer op dit traject, maar de ICE is wel een stuk comfortabler.

 

Weet iemand of hier iets veranderd is ?

 

Groet

Ulrich

PS: Op dit moment kost een kaartje met de ICE 31 euro (2. klas, 100% NL, 25% DE) omdat deze niet in Oberhausen en Duisburg stopt maar eerst in Düsseldorf.

icon

Beste antwoord door Thom 5 October 2023, 11:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt nu gewoon zonder extra kosten met de ICE reizen met Weekendvrij. De regeling was tijdelijk. Hij gold ook niet voor u als u een internationaal kaartje had, toen niet en nu niet, de bedoeling was het binnenlands verkeer af te romen.  

Verstandig  dat u een Bahncard heeft. Als frequent Duitsland reiziger ben ik wel blij dat deze stops ontbreken, maar voor u is het inderdaad lastiger. 

Bedenk dat het Deutschlandticket in veel gevallen gunstiger is als u geen ICE gebruikt. 

Reputatie 2

Goed om te weten, ik wil morgen met de RE19 naar Arnhem en dan met de ICE verder...

Reputatie 7
Badge +1

De reserveringsplicht gold afgelopen zomer niet voor binnenlandse reizigers. Maar een gratis reservering is natuurlijk wel handig.

Reageer