beantwoord

automatisch opladen

  • 24 August 2022
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb sinds gisteren een NS Flex trajectkaart. Nu kreeg ik bericht dat het automatisch opladen wordt gestopt omdat de reizen voortaan op rekening gaan. Mijn NS kaart is ook mijn OV chip voor andere vervoersdiensten. Nu NS het automatisch opladen heeft gestopt, geldt dat dan ook voor de andere vervoersdiensten?

icon

Beste antwoord door Thom 24 August 2022, 07:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zeker. U betaalt de andere vervoersdiensten ook met Flex achteraf, net als NS. Alle vervoerders komen op de maandelijkse afrekening. Zeg maat trein, bus, tram en metro.

Saldo is echt niet meer nodig, voor geen enkele vervoerder binnen Nederland. Automatisch aanvullen heeft geen enkele zin meer, en wordt weggehaald. U hoeft geen saldo meer op de kaart te hebben, het heeft geen enkel nut.

 

Dat het geen nut meer heeft, ben ik niet met u eens. Ik heb, op advies van een medewerker van de HTM, het reizen op saldo gecontinueerd voor andere vervoerders dan de trein. Wanneer je bijvoorbeeld vergeet uit te checken, is dat veel eenvoudiger en sneller te zien. En ook veel eenvoudiger om te herstellen. 

Badge +3

Als je kiest (of de keuze krijgt wegens gedetecteerd abonnement) voor NS Flex zonder BTM zou men automatisch opladen en het saldo met rust moeten laten.

Reageer