beantwoord

Automatisch saldo opladen en Flex?

• 21 mei 2020
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Sinds ik Flex heb genomen is automatisch opwaarderen nu uit mijn ov chipkaart gehaald. Maar hoe zit dat nou als ik de bus wil nemen en er blijkt geen saldo op de kaart te zitten? Of wordt de busrit achteraf via automatische incasso verwerkt?

icon

Beste antwoord door Robert B 21 mei 2020, 17:35

Ook reizen met bus tram en metro vallen onder Flex, dus komen gewoon op je maandfactuur.

Uitzondering zijn sommige vervoerders waar je met je ov-chipkaart terecht kunt zoals watertaxi, veerpontjes, nachtbussen e.d. Deze hebben meestal een vaste ritprijs en je hoeft niet uit te checken.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Ook reizen met bus tram en metro vallen onder Flex, dus komen gewoon op je maandfactuur.

Uitzondering zijn sommige vervoerders waar je met je ov-chipkaart terecht kunt zoals watertaxi, veerpontjes, nachtbussen e.d. Deze hebben meestal een vaste ritprijs en je hoeft niet uit te checken.

Reputatie 6
Badge +1

Aanvulling op Robert B: Tenzij het BTM gedeelte van Flex is uitgezet (door de klantenservice) omdat je bijvoorbeeld een regionaal kortingsabonnement hebt. Dan moet je wel saldo hebben en eventueel automatisch opladen opnieuw aanvragen. 

Duidelijk. Dit stond zover ik kan zien nergens op de website uitgelegd.

Reageer