beantwoord

Bejaardenkorting me ABO Ns-Flex

  • 20 January 2023
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

L.S>,

 

Ik wil met mijn NS-flex ABO ook gebruik kunnen maken van de bejaardenkorting Vrij Reizen.

Waarom kan dat niet?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 20 January 2023, 10:28

Bekijk origineel

6 reacties

Wat bedoelt u met "bejaardenkoring Vrij Reizen"?

Badge +3

Keuzedagen, me dunkt.

NS heeft ervoor gekozen Keuzedagen alleen beschikbaar te houden bij Dal Voordeel op saldo. Als u Keuzedagen wil, dan moet u dus overstappen naar dat abonnement.

Ik weet ook niet precies wat dat is, Tamzin. Maar ik denk dat het erop neerkomt dat de bejaardenkorting (gaat dit dan om korting in ander openbaar vervoer?) enkel beschikbaar is als je op saldo reist, en met NS Flex reis je op rekening. Als dit gaat om een bus, tram of metro, dan kan je binnen NS Flex dat gedeelte uitzetten en zou dat wel weer moeten werken.

Badge +3

ik denk dat het erop neerkomt dat de bejaardenkorting (gaat dit dan om korting in ander openbaar vervoer?) enkel beschikbaar is als je op saldo reist, en met NS Flex reis je op rekening

Leeftijdskorting bij reizen met bus, tram en metro geldt ook bij NS Flex/Reizen op rekening BTM.

ik denk dat het erop neerkomt dat de bejaardenkorting (gaat dit dan om korting in ander openbaar vervoer?) enkel beschikbaar is als je op saldo reist, en met NS Flex reis je op rekening

Leeftijdskorting bij reizen met bus, tram en metro geldt ook bij NS Flex/Reizen op rekening BTM.

Klopt, omdat je voor Flex een persoonlijke chipkaart nodig hebt is de leeftijd van de gebruiker bekend en houdt Flex bij de kostenbepaling daar ook rekening mee.

Ik vermoed dat de vraag eerder betrekking heeft op Dal/WeekendVrij abonnementen of op keuzedagen maar zonder extra informatie van @Hlg1863 is dat slechts een gok.

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen zijn vanaf 60 jaar aan te vragen met Dal voordeel op saldo. Bij de weekend vrij en dal vrij abonnement krijg je 65+ korting op het einde van de bestelling.

Reageer