beantwoord

Boete

  • 5 November 2023
  • 12 reacties
  • 177 Bekeken

-

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 November 2023, 09:00

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Er is een correctietarief van 50 euro in rekening gebracht omdat u kennelijk niet ingecheckt was waar u dat wel had moeten zijn. Zodra u het station of perron betreedt, is een geldig vervoerbewijs nodig, dus een ingecheckte OV-chipkaart in uw geval. U had dus meteen moeten inchecken en daar niet mee moeten wachten.

Hoe dan ook, deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken om te zien of zij het correctietarief ongedaan willen maken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Er is een correctietarief van 50 euro in rekening gebracht omdat u kennelijk niet ingecheckt was waar u dat wel had moeten zijn. Zodra u het station of perron betreedt, is een geldig vervoerbewijs nodig, dus een ingecheckte OV-chipkaart in uw geval. U had dus meteen moeten inchecken en daar niet mee moeten wachten.

Hoe dan ook, deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken om te zien of zij het correctietarief ongedaan willen maken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken? om het ongedaan te maken? Ik heb nog nooit eerder boetes gehad niks

Badge +3

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken om te zien of zij het correctietarief ongedaan willen maken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Raar verhaal, op welk station was dit?

Reputatie 7
Badge +4

Was u binnen de poortjes toen u de boete kreeg?

Was u binnen de poortjes toen u de boete kreeg?

ja. Ik had me ingecheckt en perongeluk weer uitgecheckt. Toen dacht ik van ik check me zo boven in. Ging even zitten want voelde me ff niet goed en ja hoor controle. Meneer scant mijn ov en zegt je bent niet ingecheckt. Ik aangegeven dat het me even niet goed werd en wou zitten. Ik weet is stom om niet gelijk in te checken, ik zat er echt niet t bij met mijn hoofd om uit te checken. 

Hij heeft ook niet aangegeven dat er 50€ boven op kwam alleen dag ik weer ben ingecheckt 

Was u binnen de poortjes toen u de boete kreeg?

ja. Ik had me ingecheckt en perongeluk weer uitgecheckt. Toen dacht ik van ik check me zo boven in.  

Per ongeluk weer uitgecheckt nadat je door de poortjes was gegaan is ongeloofwaardig want je moet dan toch echt je kaart aan de andere kant van het poortje weer voor de scanner houden. Als ik het zo lees is de boete terecht. 

Was u binnen de poortjes toen u de boete kreeg?

ja. Ik had me ingecheckt en perongeluk weer uitgecheckt. Toen dacht ik van ik check me zo boven in.  

Dan is de boete terecht.

ik heb nooit wat gedaan mbt zwart rijden etc. Nooit problemen gehad met NS

Was u binnen de poortjes toen u de boete kreeg?

 

Dan is de boete terecht.

ik heb nooit wat gedaan mbt zwart rijden etc. Nooit problemen gehad met NS

Als ik fout geparkeerd sta en ik krijg een boete kan ik ook niet zeggen dat dat onterecht is omdat ik nog nooit eerder een boete heb gehad.

Verder is het een weinig geloofwaardig verhaal. Je checkt in, vervolgens aan de andere kant van het poortje weer uit en zegt dat je daarna op het perron opnieuw had willen inchecken. Dit is toch echt een standaard truc van zwartrijders om door de poortjes te komen.

Zwart rijders?? Ik doe altijd netjes inchecken. Ik durf niet eens zoiets te doen. 

Was u binnen de poortjes toen u de boete kreeg?

 

Dan is de boete terecht.

ik heb nooit wat gedaan mbt zwart rijden etc. Nooit problemen gehad met NS

Als ik fout geparkeerd sta en ik krijg een boete kan ik ook niet zeggen dat dat onterecht is omdat ik nog nooit eerder een boete heb gehad.

Verder is het een weinig geloofwaardig verhaal. Je checkt in, vervolgens aan de andere kant van het poortje weer uit en zegt dat je daarna op het perron opnieuw had willen inchecken. Dit is toch echt een standaard truc van zwartrijders om door de poortjes te komen.

Als ik wil zwartrijden had ik deze reizen niet gemaakt. kan er nog een hoop sturen

Hoi nati2706 en welkom bij deze Community.

Ik moet mij aansluiten bij de antwoorden die al zijn gegeven. Via deze Community discussiëren over of de boete terecht is of niet heeft niet echt veel zin, want ik kan je situatie vanaf hier niet beoordelen. Het beste is om hierover contact op te nemen met de klantenservice zoals Tochjo vanmorgen al aangaf.

Reageer