beantwoord

combi abonnement

  • 21 June 2022
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Ik had een Flex WeekendVrij abo, door een wijziging van baan wilde ik daarnaast, of bovenop zo u wilt, een FlexAltijdKorting. Dat ik die door mijn WeekendVrij alleen door de week effectief gebruik leek me logisch en maakte voor mij niet uit.  Dus naast mijn WeekendVrij een AltijdKorting abo genomen. Vanochtend het nieuwe abo op mijn kaart zetten ging niet: “Er staan geen nieuwe producten klaar”, vanmiddag nog niet, dus maar even gekeken en het blijkt dat mijn WeekendVrij nu door jullie gestopt is en mijn abo is overgezet naar AltijdKorting………

Dat was dus niet de bedoeling, ik heb ook nergens aangegeven dat WeekendVrij moest stoppen, sterker nog, de vraag kwam niet eens langs.  Het voelt nu een beetje alsof ik als ik 4 keer in de week een halfje wit haal door de week, geen croissantjes meer kan halen bij de bakker in het weekend. Kunnen jullie gewoon beide abonnementen op mijn kaart zetten? Uiterlijk komende vrijdag?

Mij bekruipt het gevoel dat jullie gaan beweren dat dat technisch niet mogelijk is. Wat feitelijk onjuist zou zijn, natuurlijk is het mogelijk, maar jullie hebben dat vergeten direct goed in te regelen.  Allemaal geen probleem, stuur me dan een tweede OV-kaart Met het andere abo, niet handig als ik met 2 kaarten moet werken, maar er vanuit gaande dat jullie best in staat zijn binnen 3 maanden ofzo de boel technisch zo aan te passen dat ik beide abo’s op 1 kaart kan gebruiken.

Dank alvast en ik hoor graag zo snel mogelijk wat jullie oplossing gaat zijn.

Met vriendelijke groet,

 

icon

Beste antwoord door Momo 21 June 2022, 00:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt geen 2 Flex abonnementen op 1 kaart hebben. Als je Flex Weekend Vrij had en via de webshop Flex Altijd Voordeel neemt op die kaart dan wijzig je je Weekend Vrij in Altijd Voordeel, het is niet zo dat je het oude abonnement houdt en het nieuwe abonnement erbij komt. Je kunt wel als je Weekend Vrij heb daar 40% daluren korting aan toevoegen, je hebt dan niet de 20% korting tijdens de spits die ook bij Altijd Voordeel zit.

Als je 2 Flex abonnementen wil hebben dan zul je het op 2 aparte kaarten moeten doen. 

Dank voor je uitleg, maar dat had ik zelf dus ook al vastgesteld NADAT ik er een abo had bijgenomen. Het staat van te voren nergens aangegeven en het wordt ook niet aangegeven als je het andere abo afsluit. Een: “Let op, hiermee vervalt je oorspronkelijke abo, weet je dit zeker?  Als je meerdere abo’s handig vind zul je twee kaarten moeten aanschaffen”. Dat is op zijn minst suf, ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben. Maar goed, prima. Maar dat de NS niet in staat is, op dit moment, meerdere abo’s op 1 kaart te zetten is eigenlijk niet mijn probleem.  Dus vandaar ook mijn voorstel: Regel dat zo snel mogelijk in en stuur me een extra kaart die ik tot die tijd kan gebruiken. Niet ideaal, maar voor even goed genoeg.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat ook nergens aangegeven dat je wel 2 Flex abonnementen op 1 kaart kan hebben, daar ben je zelf vanuit gegaan. Wanneer je met een bestaand Flex abonnement een ander abonnement bestelt krijg je in stap 2 te zien wat je huidige abonnement en wat je nieuwe abonnement wordt met de bedragen per maand erbij. Nergens staat dan dat je ze dan allebei hebt. 

Als je een 2e abonnement op een 2e kaart wil, zul je zelf dat abonnement met een gratis kaart moeten bestellen en dat kan dan op zijn vroegst 7 dagen na bestellen ingaan. Of bestel los bij OV-chipkaart.nl een persoonlijke kaart die misschien eerder in huis is dan die 7 dagen en bestel dan bij NS het gewenste abonnement. 

Het zou een waardevolle toevoeging zijn om Altijd Voordeel aan te bieden als bij-abonnement bij Dal Vrij en Weekend Vrij. Ook commercieel gezien lijkt het me handig.

Goedemorgen Thygros en welkom bij de NS Community.

Regel dat zo snel mogelijk in en stuur me een extra kaart die ik tot die tijd kan gebruiken. Niet ideaal, maar voor even goed genoeg.

Dit is helaas niet hoe het werkt. Er is door andere gebruikers al uitgelegd wat de mogelijkheden zijn en dat zul je moeten accepteren. Ik zal je verzoek als suggestie doorsturen, maar ga er niet van uit dat er op korte termijn een compleet nieuwe mogelijkheid ingebouwd wordt omdat de huidige situatie voor jou suboptimaal is.

Er staat ook nergens aangegeven dat je wel 2 Flex abonnementen op 1 kaart kan hebben, daar ben je zelf vanuit gegaan. Wanneer je met een bestaand Flex abonnement een ander abonnement bestelt krijg je in stap 2 te zien wat je huidige abonnement en wat je nieuwe abonnement wordt met de bedragen per maand erbij. Nergens staat dan dat je ze dan allebei hebt. 

Als je een 2e abonnement op een 2e kaart wil, zul je zelf dat abonnement met een gratis kaart moeten bestellen en dat kan dan op zijn vroegst 7 dagen na bestellen ingaan. Of bestel los bij OV-chipkaart.nl een persoonlijke kaart die misschien eerder in huis is dan die 7 dagen en bestel dan bij NS het gewenste abonnement. 

Als ik naar een bakker ga voor een brood staat er ook nergens dat ik niet al een ander brood mag hebben, als ik een bankstel koop ook niet. Ik krijg die dingen gewoon als ik ervoor betaal. En nee, ik kreeg nergens te zien dat ik mijn huidige abo zou stoppen. Ik kreeg wel te zien dat ik mijn nieuwe product via de automaat op mijn kaart moest zetten. Iets wat duidelijk ook niet hoefde.

 

Gebrekkige communicatie vanuit de NS is niet een probleem van mij, maar een probleem voor de NS. Doe vooral moeilijk als NS Dan cancel ik de hele zooi overmorgen. Sluit mijn doordeweeks abo bij de andere vervoerder af  en dan ga ik weer overwegen weekend vrij te vervangen door spoordeelwinkel voordelen.

Dat laatste even richting @Stijn NS: Ik MOET niks accepteren als klant, er zijn gewoon alternatieven, ook sub optimaal maar zeker beter dan een aanbieder die beweerd dat ik iets moet accepteren. Bij Wodan wat slecht

Reageer