beantwoord

Correctietarief als boete omdat ik misschien zwart zou gaan rijden?

  • 25 October 2023
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Vandaag 25-10 een mailtje van NS gekregen dat ik een correctietarief krijg van 50!euro voor 11 april, dus 6 maanden geleden! Gebeld met klantenservice en na eindeloos wachten eindelijk iemand aan de telefoon die 2 keer achtereen erg lang moest overleggen met een collega, want “het was zo verwarrend ingewikkeld”
Volgens klantenservice is het correctietarief van 50 euro voor ‘reis zonder check-in’ om 18.15u, terwijl ik toen niet in de trein zat zoals te zien is op mijn reishistorie van die dag. Maar volgens hen heb ik in-en uitcheckt en dat wordt gezien als verdenking op zwartrijden!! Dat die tijd waarop dat geregistreerd staat niet klopt, maakt niet uit. Ik gaf aan dat 11 april mijn trouwdag is en dat we op die datum met de trein naar een leuke stad zijn geweest. Mijn man heeft geen abonnement en hij zou meereizen op samenreiskorting. Dat had ik niet goed op de kaart gezet en waarschijnlijk heb ik toen weer uitgecheckt om te kijken wat er fout ging en toen weer ingecheckt. Precieze details weet ik niet meer, dat is al 6 maanden geleden!
Toen ik aangaf dat ik al jaren een NS-abonnement heb, wat ik altijd betaal en me altijd netjes aan de regels heb gehouden, werd me verteld dat dat niet uitmaakte. Dit wordt gezien als mogelijk zwartrijden en wordt beboet met 50 euro. En dat terwijl ik nu een flex-abonnement heb voor 5euro60 per maand.

Geen coulance of lager correctietarief omdat ik een klein abonnement heb, maar ook geen begrip voor wat er gebeurd is. Geen “wat vervelend voor u dat dit zo gebeurd is, zeker op zo'n voor u speciale dag”, maar alleen de zakelijke vraag of ik misschien nog een andere vraag had.

Aan dat het pas nu wordt gemeld en in rekening gebracht konden zij niets doen, werd gemeld. Er zat toen kennelijk een storing in het systeem. Maar die storing zal geen 6 maanden hebben geduurd, neem ik aan. 

Frustrerend. En bizar gegeven dat ik verdacht word van zwart-rijden. 
Het is dat ik afhankelijk ben van de treinen van de NS, anders had ik mijn abonnement zsm opgezegd.

De klantenservice mag op cursus klantvriendelijk te reageren, laten merken dat je de klant hoort. Dat betekent niet dat je de klant gelijk geeft, maar op zo'n manier zal je als klant denken “wat balen dat dit gebeurd is, maar daar kunnen zij ook niets aan doen. Als ik weer een vraag heb, dan bel ik hen weer” En dat is nu absoluut niet het geval.

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 25 October 2023, 16:14

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft helaas weer geblunderd en erger ze hebben de eigen medewerkers blijkbaar nog steeds niet op de hoogte gesteld. Zie dit topic en de reactie van Lorena daarin

 

 

Reageer