beantwoord

dal vrij "vergeten' of foutief ingechect

  • 3 September 2023
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Beste mensen, Ik reis 4 keer per week naar mijn werk met een dalvrij abonnement. Ik check dan in bij blauwnet in Kampen om 6.30 en stap over van blauwnet naar ns om 6.44, neem dan de trein naar Amersfoort. Afgelopen dinsdag is er iets niet goed gegaan tijdens inchecken in Kampen om 6.30. Hierdoor ben ik tijdens het overstappen kennelijk pas ingecheckt om 6.44 in Zwolle. En nu wordt de ritprijs van een reis naar Amersfoort a 14.30 berekent. Volgend de ns site mag je als 5 keer per jaar het 'vergeten in te checken' terug vragen. Ik hebĀ  gebeld en de mevrouw aan de telefoon zei dat dat niet kon omdat ik bij blauwnet heb vergeten in te checken. Deze extra bepaling lees ik nergens terug en ik vind dit ook niet redelijk. Hoe krijg ik toch restitutie voor die ritprijs?

icon

Beste antwoord door Robert B 3 September 2023, 17:42

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kunt inderdaad drie keer per jaar een gemiste in/uitcheck laten corrigeren, maar als er (zoals in dit geval) een Blauwnet incheck in Kampen ontbreekt wordt het lastig.

Een losse Blauwnet uitcheck in Zwolle (dat zal een incheck worden), gevolgd door een NS incheck (dat zou een overstap moeten zijn) valt niet zomaar te corrigeren.

Maar als je bijna dagelijks die reis maakt kan men dat natuurlijk zien, en je uit coulance compenseren.

Reageer