Skip to main content
beantwoord

dalurenkaart op ov-chipkaart zetten

  • 14 september 2022
  • 5 reacties
  • 1675 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Ik heb een nieuwe ov-chipkaart, hoe koppel ik mijn dal voordeel abonnement aan die kaart?

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo hvdw en welkom bij de NS Community,

 

Als je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt en je kaart komt te verlopen dien je te kiezen voor een vervangende OV-chipkaart. Het overzetten van het abonnement naar een andere kaart is niet mogelijk. Je kan in dat geval de oude kaart laten blokkeren, vervolgens het abonnement te beëindigen via onze klantenservice, en daarna weer het abonnement opnieuw te bestellen met de nieuwe kaart.

Bekijk origineel

5 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • Antwoord
  • 14 september 2022

Hallo hvdw en welkom bij de NS Community,

 

Als je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt en je kaart komt te verlopen dien je te kiezen voor een vervangende OV-chipkaart. Het overzetten van het abonnement naar een andere kaart is niet mogelijk. Je kan in dat geval de oude kaart laten blokkeren, vervolgens het abonnement te beëindigen via onze klantenservice, en daarna weer het abonnement opnieuw te bestellen met de nieuwe kaart.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2740 reacties
  • 14 september 2022

Normaal gesproken zou je al weken voor verlopen van kaart bericht moeten hebben gehad van NS-als eerste de vraag of oude pasfoto nog kan of vervangen moet. Daarna over de nwe kaart en versturen ervan. In de spam beland? Of in die 5 jr nooit naar gekeken en nu met een ander @mail? Juist om dit te voorkomen is het wel van belang dit toch netjes bij te houden. Alle info-zoals wel verwacht kan worden-via mijnNS -openen via site, niet via app


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16566 reacties
  • 14 september 2022

Normaal gesproken wel ja, maar het gaat toch best nog wel eens mis, dat mensen niet de mail van NS krijgen om een foto te uploaden. 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 2 november 2022

 

Erryt NS schreef:

Hallo hvdw en welkom bij de NS Community,

 

Als je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt en je kaart komt te verlopen dien je te kiezen voor een vervangende OV-chipkaart. Het overzetten van het abonnement naar een andere kaart is niet mogelijk. Je kan in dat geval de oude kaart laten blokkeren, vervolgens het abonnement te beëindigen via onze klantenservice, en daarna weer het abonnement opnieuw te bestellen met de nieuwe kaart.

 

Eind september heb ik €61,20 betaald voor het daluren voordeel abonnement voor komend jaar. Ik heb een nieuwe OV-chipkaart, omdat mijn oude was verlopen/beëindigd. Ook heb ik een nieuw account aangemaakt van Mijn NS, omdat ik bij mijn oude niet meer kon inloggen. Hoe krijg ik dit abonnement nu op mijn nieuwe pas en gekoppeld aan mijn nieuwe account? 


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3106 reacties
  • 2 november 2022

Als de oude kaart echt geblokkeerd of beëindigd is (en niet alleen verlopen) dan kan Klantenservice een Reizen op Saldo Dal Voordeel abonnement overzetten op de nieuwe OV-chipkaart. Als dit niet zo is, dan dient de kaart nog beëindigd te worden en 5 werkdagen daarna kan het alsnog over worden gezet. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze Klantenservice.


Reageer