beantwoord

de betalingsdatum van de factuur wijzigen

  • 16 October 2023
  • 12 reacties
  • 340 Bekeken

Hoi, hoe kan ik de betalingsdatum van de factuur wijzigen? 
alvast bedankt,

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 16 October 2023, 20:34

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet mogelijk.

https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/factuur.html

Reputatie 7
Badge +3

En voor Flex betekent dat dus geheel beëindigen en dat ook bevestigen bij een automaat. Wijzigen naar Flex Basis is niet genoeg.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat de moderatoren even moeten reageren. Ik meende gelezen te hebben dat een moderator aangaf dat niet meer kon, als reactie op een bericht van @Robert B 

Ik kan het niet meer vinden, maar het is te belangrijk om het niet te vermelden als het zo zou zijn.

Geheel beëindigen en dan op een andere datum het in laten gaan, zou niet meer kunnen. Als dat zo is, zal dat zo zijn met dezelfde gegevens.

Ik ben benieuwd, ik ben er niet zeker van, ik heb te weinig gegevens.

Ik heb het dus over Flex definitief beëindigen en dan een nieuw Flexabonnement nemen met een andere ingangs- en de daaraan gekoppelde factuurdatum.

Badge +3

Ik denk dat de moderatoren even moeten reageren. Ik meende gelezen te hebben dat een moderator aangaf dat niet meer kon, als reactie op een bericht van @Robert B 

Ja, een moderator gaf toen aan dat als je NS Flex op een nieuwe kaart bestelde (met dezelfde Mijn NS account) de factuurdatum voor de twee kaarten ‘na enige tijd’ gelijk getrokken zou worden, en je dus één factuur zou krijgen voor de twee kaarten.

Dat is dus niet waar (krijg al enkele jaren een factuur op de 9e en op de 25e) en o.a. @Momo kan dat bevestigen. Het zijn dus twee overeenkomsten met elk een eigen maandelijkse factuurdatum.

NS Flex geheel beëindigen en opnieuw bestellen werkt natuurlijk ook.

@Thom ik heb even gezocht en denk dat je dit (of een van de daar gelinkte) topics bedoelt 

Lorena zei toen: Dat is inderdaad ook een optie, Momo. Maar hierbij kreeg ik nog wel het nieuwtje dat voor het eerste jaar de factuurdatum wel goed gaat, maar dat de datum soms na een jaar alsnog automatisch teruggaat naar de oude incassodatum.

Nee hoor.. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Robert B Dat zou goed kunnen. Het was een terloopse opmerking, weet ik nog. Misschien kan een moderator hier even naar kijken en bevestigen hoe het zit.

Het is niet mogelijk om de factuurdatum te wijzigen. Wil je dat de abonnementskosten op een andere datum worden afgeschreven, dan dien je jouw abonnement geheel te beëindigen zodat je weer reist op saldo (dus niet niet naar NS Flex Basis). Vervolgens bestel je weer een abonnement op jouw OV-chipkaart op de gewenste datum. Wil je bijvoorbeeld dat jouw abonnement van elke 24e tot 24e loopt. Sluit het abonnement dan af op 24 oktober. Rond elke 24e van de maand zal het bedrag voor jouw abonnementskosten dan worden afgeschreven.

Badge +3

Het is niet mogelijk om de factuurdatum te wijzigen. Wil je dat de abonnementskosten op een andere datum worden afgeschreven, dan dien je jouw abonnement geheel te beëindigen zodat je weer reist op saldo (dus niet niet naar NS Flex Basis). Vervolgens bestel je weer een abonnement op jouw OV-chipkaart op de gewenste datum. Wil je bijvoorbeeld dat jouw abonnement van elke 24e tot 24e loopt. Sluit het abonnement dan af op 24 oktober. Rond elke 24e van de maand zal het bedrag voor jouw abonnementskosten dan worden afgeschreven.

Duidelijk, de incasso is overigens altijd wat later dan de factuurdatum (al zal de factuur in Mijn NS gewoon als betaald staan).

Reputatie 7
Badge +3

 

Voorheen stond er alleen dat je de factuurdatum niet kan aanpassen, niet dat je wel een andere datum kon kiezen als je je abonnement opzegt en een nieuwe datum kiest. Terugkijkend in het webarchive is dat aangepast ergens tussen 5 en 12 april dit jaar.

Of alleen de tekst van die pagina is aangepast of ook iets in de systemen van NS weet ik dan niet. Eerder werd op dit soort vragen altijd aangegeven dat je Flex contract opzeggen, van de kaart verwijderen en Flex opnieuw bestellen op een andere dstum niet zorgde voor een andere factuurdatum, maar nu geeft NS het zelf aan als oplossing. Of NS is er nu achter gekomen dat dit wel gewoon werkt of NS heeft het aangepast in het systeem. 

https://web.archive.org/web/20230405194339/https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/factuur.html

 

Ja, een moderator gaf toen aan dat als je NS Flex op een nieuwe kaart bestelde (met dezelfde Mijn NS account) de factuurdatum voor de twee kaarten ‘na enige tijd’ gelijk getrokken zou worden, en je dus én factuur zou krijgen voor de twee kaarten.

Dat is dus niet waar (krijg al enkele jaren een factuur op de 9e en op de 25e) en o.a. @Momo kan dat bevestigen. Het zijn dus twee overeenkomsten met elk een eigen maandelijkse factuurdatum.

NS Flex geheel beëindigen en opnieuw bestellen werkt ook.

 

Net als Robert heb ik een tijdje 2 kaarten met Flex gehad met ieder een eigen factuurdatum. Van de kaart waar ik het eerste Flex op had en waarvan de factuurdatum de 15e was heb ik Flex al zo'n anderhalf jaar geleden opgezegd en van de kaart verwijderd. De factuurdatum van Flex op die 2e nieuwere kaart was en is nog steeds de 1e van de maand. Dat is nooit veranderd naar de datum van het eerdere Flex contract.

Reputatie 7
Badge +4

Mooi, dan is het weer helder. We behoren hier de juiste antwoorden te geven.

Badge +3

Ik gooi deze er nog even achteraan (reactie van @Daniël NS 9 mei 2022)

Dat is dus niet waar, en nooit geweest.

Ik heb mijn vermoedens, maar dit is dus niet te controleren. 

Juistem! Er viel ook bijzonder weinig te controleren want je vermoedens klopten niet (en nog steeds niet)! Sterker nog, de voorwaarden zijn (min of meer) ‘aangepast’🤣

Even goede vrinden verder @Daniël NS 😄

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb de reactie van Daniel gelezen en dit was dus ook wat ik bedoelde en aan refereerde. Niet zo vreemd dus, want Daniel geeft het duidelijk aan zoals ik veronderstelde dat het dus zou kunnen zijn. In de praktijk dus niet, en dan is het niet echt consistent. We zijn nu zover dat het volgens Daniel niet kon, het in de praktijk echter niet zo werkt en Melissa aangeeft zoals we denken en dachten wat de praktijk nog steeds  is.

 

 

Je weet na al die jaren wel hoe ik ben @Robert B, en ik wil het precies weten, lol.

Reputatie 5

Ja, een moderator gaf toen aan dat als je NS Flex op een nieuwe kaart bestelde (met dezelfde Mijn NS account) de factuurdatum voor de twee kaarten ‘na enige tijd’ gelijk getrokken zou worden, en je dus één factuur zou krijgen voor de twee kaarten.

Volgens mij was het in de beginperiode van Flex zo dat de factuurdatum van je eerste Flex onder je Mijn NS-account op een of andere manier altijd weer terugkwam, ook bij Flex opnieuw afgesloten op dezelfde kaart na volledige beëindiging of op andere of nieuwe kaarten. Destijds was het advies dan ook om voor een nieuwe factuurdatum die ook 'stand zou houden' Flex met een nieuw e-mailadres/Mijn NS te bestellen en een nieuwe/andere kaart.

Tegenwoordig lijkt het prima te lukken. Ik heb al wat langer twee Flex-kaarten onder één Mijn NS-account en ze hebben allebei nog steeds een verschillende factuurdatum.

Reageer