Deze vraag is al in meerdere vormen gesteld hier, maar omdat ik nog geen bevredigend antwoord heb gezien, probeer ik het nog eens. Wellicht dat andere in dezelfde situatie al een oplossing gevonden hebben.
Op 16 januari dit jaar sloot ik een NS flex abonnement af i.c.m altijd voordeel. De kosten hiervoor zijn volgens de website € 26,70 per maand. Ik reis nagenoeg uitsluitend naar mijn werk en mag hiervoor 50% van de kosten, zowel de reiskosten als de abbonnementskosten declareren. Ik moet hiervoor per maand een declaratie indienen. Geen probleem leek me, je betaalt het abonnement immers ook per maand.
Recent kreeg ik mijn eerste twee facturen en wat blijkt nu: je betaalt helemaal niet per maand, maar voor een periode van (ongeveer) 4 weken (?). In mijn geval ontving ik een factuur voor 16-1 t/m 21-1 en daarna van 22-1 t/m 21-2.
Voor mijn werk moet ik de kosten declareren per maand, dus zowel de kosten van het abbonnement als de gemaakte reizen. Voor de reizen kun je een declaratieoverzicht per maand maken, maar voor de abonnementskosten zie ik niet hoe je dat kunt bepalen. Je betaalt niet per maand en je betaalt ook niet voor een specifiek aantal dagen die je zou kunnen gebruiken om om te rekenen (per telefoon liet NS mij weten dat de volgende factuur voor de periode 22-2 t/m 21-3 gaat zijn en dat zijn minder dagen dan 22-1 t/m 22-2).
Is er iemand die tegen hetzelfde aanloopt en een oplossing heeft gevonden?
Alvast dank!