Skip to main content
Antwoord

Deel NS Flex Traject Vrij berekend

  • November 10, 2024
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Hoi, ik heb een NS Flex traject vrij abonnement Leiden - Dordrecht. Mijn reis van Leiden - Rotterdam Blaak is in rekening gebracht.

Ik ging er vanuit dat het een administratief fout was aangezien ik een uur daarvoor mijn abonnement had geactiveerd. Nu zegt de chat medewerker dat mijn abonnement niet geldig is omdat: het erom gaat dat je mag reizen zolang je begint bij Leiden of Dordrecht en ook eindigt bij Dordrecht of Leiden. Op tussengelegen station in- en uitstappen alleen mag in de daluren.

Ik heb dit niet eerder zo meegemaakt. Klopt het dat op tussengelegen station uitchecken niet in de spits mag?

Beste antwoord door Thom

Het is onjuist. De chatmedewerker zit er gewoon naast. U mag ook op de tussengelegen stations in- en uitchecken, ongeacht of het dal of spits is. In- en uitchecken buiten uw traject mag ook: het wordt wel in rekening gebracht, eventueel tot de plaats waar uw abonnement begint of eindigt. 

 

In uw Trajectvrij zit een Dalvoordeelabonnement ingebouwd. Als u buiten uw traject incheckt tijdens de daluren, heeft u 40 procent korting.

 

Uw Trajectvrijdeel is altijd vrij van kosten.

 

5 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • Antwoord
  • November 10, 2024

Het is onjuist. De chatmedewerker zit er gewoon naast. U mag ook op de tussengelegen stations in- en uitchecken, ongeacht of het dal of spits is. In- en uitchecken buiten uw traject mag ook: het wordt wel in rekening gebracht, eventueel tot de plaats waar uw abonnement begint of eindigt. 

 

In uw Trajectvrij zit een Dalvoordeelabonnement ingebouwd. Als u buiten uw traject incheckt tijdens de daluren, heeft u 40 procent korting.

 

Uw Trajectvrijdeel is altijd vrij van kosten.

 


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • November 10, 2024

Thom is me net voor en heeft compleet gelijk. Ik raad je aan om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice, je dient niet voor deze rit te betalen en dit dient aangepast te worden. 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • November 10, 2024

Dit vermoeden had it. Ik zal contact met hen opnemen om het opnieuw te proberen. Dank je! 


Is het activeren van het NS Flex abo wel goed gegaan? 

De OV-chipkaart bij de ticketautomaat houden, "bestelling ophalen" kiezen, en de OV-chipkaart nogmaals bij de automaat houden.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • November 10, 2024

Is het activeren van het NS Flex abo wel goed gegaan? 

De OV-chipkaart bij de ticketautomaat houden, "bestelling ophalen" kiezen, en de OV-chipkaart nogmaals bij de automaat houden.

Zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar dan nog zegt de chat-medewerker natuurlijk onzin. Dat komt gewoon veel te vaak voor.