beantwoord

Doorgaan basis abonmment en daardoor geen korting

  • 1 February 2024
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

In augustus 2023 heb ik een OV studentenreisprodukt (week) op mijn bestaande NS kaart laten zetten. Het flex abonnement dat ik op deze kaart had staan heb ik direct opgezegd, dit werd door de NS bevestigd per mail en ik ben direct naar een automaat gegaan om het abonnement van mijn kaart te verwijderen. Er was daarna geen abonnement zichtbaar in mijn NS app of op een NS apparaat.

 

Ik kwam er nu tot mijn grote schrik achter dat ik tot nu toe in de weekenden 100% voor mijn reizen betaal. Ik heb meteen gebeld met de klantenservice van NS en zij gaven aan dat er op de achtergrond nog een NS flex basis abonnement aanwezig was, waardoor mijn reizen in de weekenden automatisch voor het volledige bedrag van mijn rekening werden afgeschreven. Dit abonnement was mij onbekend. Het was niet zichtbaar in de app of op een NS apparaat. Ook in de facturen die ik heb ontvangen wordt niet verwezen naar dit abonnement.

 

De aanwezigheid van een voor mij onzichtbaar 'rest' abonnement heeft ervoor gezorgd dat ik in de afgelopen maanden 100% in plaats van 60% heb betaald voor reizen in het weekend.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 February 2024, 21:37

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Mirtjam en welkom bij de NS Community,

 

Zeer spijtig dat dit is gebeurd. Helaas kunnen wij je hier niet helpen en dien je dit met de klantenservice op te lossen. Ik kan je alleen het advies geven om te kijken of er een bevestiging is verstuurd nadat je bij de automaat bent geweest.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar is het verwijderen van flex niet goed gegaan. Heb je het verwijderen op de automaat bevestigd en een melding gekregen dat flex verwijderd was?

Als het goed is, werd er bij incheck in de weekenden ‘reizen op rekening’ aangegeven en heb jij de afgelopen maanden facturen ontvangen. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen?

 

Blijkbaar is het verwijderen van flex niet goed gegaan. Heb je het verwijderen op de automaat bevestigd en een melding gekregen dat flex verwijderd was?

Ik vrees dat NS Flex niet is opgezegd maar dat TS het alleen heeft teruggezet naar Flex Basis.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik het lees is eerst het SRP op de kaart gezet en daarna het Flex-abonnement stopgezet. Zou het kunnen dat de actie bij de automaat wel het SRP heeft geactiveerd, maar niet ook het Flex-abonnement heeft verwijderd?

In augustus 2023 heb ik een OV studentenreisprodukt (week) op mijn bestaande NS kaart laten zetten. Het flex abonnement dat ik op deze kaart had staan heb ik direct opgezegd, dit werd door de NS bevestigd per mail en ik ben direct naar een automaat gegaan om het abonnement van mijn kaart te verwijderen.

 

 

Reageer