beantwoord

Eerste klas dalvrij en tweede klas in de spits?

  • 18 December 2018
  • 6 reacties
  • 2032 Bekeken

Reputatie 1
Vraagje over NS Flex. Ik wil graag Dal Vrij met eerste klas upgrade (€103 + €27 = €130). Dit omdat de €27 per maand het mij wel waard is.

Mocht ik onverhoopt toch in de spits reizen wil ik graag tweede klas reizen. De meerprijs van eerste klas is het mij dan niet waard.

Op de website van Flex zie ik enkele voorbeelden van een upgrade van tweede klas naar eerste klas. Maar nergens andersom. Of reis je alsnog standaard tweede klas als je bij Dal Vrij + upgrade in de spits reist?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 December 2018, 05:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het staat standaard aan dat u met een eersteklasupgrade normaal tijdens de spits tweede klas rijdt, als ik Flex Dalvrij-rijder eerste klas Tochjo goed begrepen heb. 😉 Ziet u een schuifje staan? Daarmee is de keuze tussen eerste en tweede klas voor de spits zo nodig aan te passen.
Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen, maar zoals ik het begrijp ligt dit aan de keuze van klasse voordat NS Flex was ingegaan. Had je bijvoorbeeld Reizen op saldo 2e klasse op je OV-chipkaart staan dan reis je 2e klasse tijdens de spits met een NS Flex Dal Vrij abonnement.

Ik zal dit voor jullie uitzoeken hoe dit exact zit. Ik kom hier later op terug.
Badge +3
Ik doe al maanden precies wat u wil. Dat gaat door NS Flex Dal Vrij 1e klas te bestellen en vervolgens in Mijn NS aan te geven dat u buiten de daluren tweede klas wil reizen (volgens mij ook de standaard instelling):


Vervolgens is het een kwestie van in de eerste klas gaan zitten bij inchecken in de daluren en tweede klas bij inchecken in de spitsuren; op de factuur wordt automatisch het juiste tarief in rekening gebracht.
Reputatie 1
Kijk eens aan, exact wat ik zoek! Inchecken en zitten, alles gaat automatisch. Erg handig.
Het klopt dat als je reizen op saldo voor de 2e klasse had en je een NS Flex Dal Vrij abonnement voor de 1ste klasse aanschaft dat je dan tijdens de spits ook 2e klasse zal reizen.
Klopt helemaal, ook ik rij 1e klas op mijn NS Flex dal vrij en 2e klas in de spits. Echter wanneer de 2e klas in de spits erg druk is wil ik 1e klas reizen. Ik kan dit in de app niet omzetten omdat ik daar geen "Klassewissel" heb. Moet dus Mijn NS opstarten, want daar kan het wel.

Reageer