beantwoord

factuur

  • 13 December 2023
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Op dit moment heb ik een studenten OV, of te wel gratis OV voor doordeweeks. Toch krijg ik zoals vandaag een factuur van 5,60. Hierbij staat NS flex dal voordeel. 
 

Geen idee waar ik dan voor betaal want als het goed is hoef ik niks te betalen. 

icon

Beste antwoord door Tamzin 13 December 2023, 11:18

Bekijk origineel

3 reacties

Dan heb je kennelijk ook nog steeds een Flex Dal Voordeel abonnement dat je waarschijnlijk vergeten bent op te zeggen lijkt me.

Als je de instructies op de DUO-site leest kun je sowieso geen Studenten-OV op dezelfde kaart combineren met NS-Flex. Je had dus eerst Flex moeten opzeggen en verwijderen van de kaart voordat je de Studenten-OV er op ging zetten.

Reputatie 7
Badge +3

SRP gaat via DUO en betaal je alle reiskosten via saldo op jouw kaart. Je krijgt geen facturen van NS. Als je wel maandelijkse facturen van NS krijgt, dan heb je nog een flex abonnement.

Flex en SRP kunnen niet gecombineerd worden op 1 kaart. Omdat NS en DUO daarvoor waarschuwen worden eventuele extra kosten door die combinatie niet vergoed. Je kunt het beste flex per direct opzeggen en van jouw kaart halen.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt wel eens gedacht dat wanneer men het Studentenreisproduct op de kaart zet dat dan automatisch het NS (Dal Voordeel) abonnement stopt. Dit gaat niet automatisch, het NS abonnement dien je zelf op te zeggen. Doe je dat niet, dan loopt het gewoon door en blijf je er voor betalen. Het is bovendien niet genoeg om je Flex Dal Voordeel te wijzigen in Flex Basis, je Flex moet geheel worden opgezegd en van de kaart worden verwijderd omdat dit anders problemen met de werking van het Studentenreisproduct veroorzaakt, aangezien op de dagen/tijden dat je volgens je SRP met korting reist Flex voorrang heeft en je dan op vol tarief reist. 

Reageer