beantwoord

Factuur klopt niet

  • 20 June 2023
  • 18 reacties
  • 375 Bekeken

Beste,

Afgelopen april heb ik het Weekend Vrij abonnement aangeschaft. Voor de maand mei heb ik, zodat ik ook doordeweeks iets voordeliger kon reizen, het Dal Voordeel abonnement erbij genomen. Tot mijn verbazing lijkt het op de factuur voor de maand mei nu erop dat het Dal Voordeel abonnement het Weekend Vrij abonnement volledig heeft vervangen:

 

In plaats van onbeperkt reizen in het weekend, krijg ik nu slechts 40% korting. En dit terwijl ik mijn Weekend Vrij abonnement nooit heb opgezegd.

Hoe kan dit? Kan ik mijn geld terugkrijgen? Want hier is duidelijk een fout gemaakt.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 June 2023, 21:41

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo Paulthn en welkom bij de NS Community,

 

Het is niet mogelijk om meerdere abonnementen te combineren. Je hebt helaas het Weekend Vrij abonnement in een Dal Voordeel abonnement gewijzigd. Hiervan hebben we dan ook een bevestiging per mail verstuurd. In jouw geval had je wel korting tijdens de daluren kunnen activeren bij jouw Weekend Vrij abonnement. Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Mijn collega kan dan in de eerste maand het abonnement uit coulance voor je wijzigen naar Weekend Vrij inclusief korting tijdens de daluren.

 

Hoe spijtig het ook is we kunnen helaas geen restitutie bieden voor de kosten die in de afgelopen maand tijdens de weekenden zijn gemaakt. Ik snap dat je dat liever anders had gezien.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor een volgende keer, je moet als je al Weekend Vrij hebt opnieuw Weekend Vrij bestellen (ook al had je dat al) en dan de optie voor Dalkorting toevoegen (of niet toevoegen om te verwijderen). Zo werkt het nu eenmaal, heb het ook niet bedacht.

Vroeger was het simpel, gewoon in Mijn NS ‘abonnement aanpassen’ en dingen toevoegen of verwijderen.

Nu moet je hetzelfde abonnement opnieuw bestellen (‘ander abonnement kiezen’ heet dat dan) en dan via de webshop met eventuele toevoegingen/add-ons.

Wellicht kunnen ze je via de Klantenservice (telefoon, chat) nog voorzien van Weekend Vrij met die 2 maanden 25% korting (te bestellen tot 23 juni)? 🤔 Geef dan wel aan dat je die Dalkorting erbij wilt.

ik heb gewoon twee OV chipkaarten waarop ik verschillende abonnementen kan zetten. Je moet alleen steeds goed opletten welke kaart je gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +3

ik heb gewoon twee OV chipkaarten waarop ik verschillende abonnementen kan zetten. Je moet alleen steeds goed opletten welke kaart je gebruikt. 

Ander hoesje en/of foto kaan er voor zorgen dat je uit elkaar houdt. En post-it er op plakken als je ze opbergt.

 op 12-08 zou via automatische incasso 147 euro afgeschreven worden van mijn rekening. Dit is gisteren niet gebeurd en nu staat deze in mijn ns app samen met die van volgende maand al. Mijn vraag is hoezo is dit bedrag gister niet afgeschreven. 

D

 op 12-08 zou via automatische incasso 147 euro afgeschreven worden van mijn rekening. Dit is gisteren niet gebeurd en nu staat deze in mijn ns app samen met die van volgende maand al. Mijn vraag is hoezo is dit bedrag gister niet afgeschreven

 

Reputatie 5

 op 12-08 zou via automatische incasso 147 euro afgeschreven worden van mijn rekening. Dit is gisteren niet gebeurd en nu staat deze in mijn ns app samen met die van volgende maand al. Mijn vraag is hoezo is dit bedrag gister niet afgeschreven. 

Heb je haast? Het zal binnenkort wel afgeschreven worden toch

Reputatie 7
Badge +3

In de mail staat altijd dat het omstreeks een bepaalde datum wordt afgeschreven. Meestal is dit een paar dagen later dan de datum die genoemd wordt. Het tellertje met de kosten in de app en op de website is al jaren onbetrouwbaar. Geen zorgen, het zal gewoon goed gaan.

Badge +3

Dat tellertje moet je niet naar kijken (al klopt het in dit geval wel). In het weekend is er geen betalingsverkeer dus die incasso volgt waarschijnlijk maandag. Wellicht kun je bij je bank zien of er een geplande incasso klaar staat.

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik reis met Dalvrij voor senioren. Het bedrag van 120,90 hoef ik pas in november te betalen. Het bedrag aan reiskosten is nog niet bijgewerkt maar klopt dan ongeveer weer wel. 
 

Zo’n widget is op zich leuk, maar doe het goed of doe het niet. 

Badge +3

Precies, bij mij staat er ook 30 september maar ik weet zeker dat de factuur de 9e al komt.

Bij een andere account staat ook 30 september maar die factuur komt 25 augustus, zeker weten! 🤗

Voor @Delano Costella, die 147 euro zal morgen wel afgeschreven worden. Mijn ervaring (kan toeval zijn) is dat NS op maandag incasseert.

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij staat het tegenwoordig wel goed. Nou ja, bijna goed. Tellertje geeft nu aan rond 31 augustus, dit zou eigenlijk 1 (of 2) september moeten zijn. Flex contract is ingegaan op de 1e, alle facturen staan in het betaaloverzicht als betaald op de 1e, op de facturen zelf in het betaaloverzicht (als die tenminste beschikbaar zijn, want €0 facturen krijg je niet meer sinds december vorig jaar) staat factuurdatum de 2e en een mail erover komt ook de 2e (kort na middernacht). Maar goed, 1 (of 2) september kun je nog zien als rond 31 augustus. 

Daarnaast, bij een factuur die als betaald staat de 1e en een factuurdatum de 2e heeft, staat dan vermeld dat het omsteeks de 5e wordt afgeschreven. De datum van afschrijving is dan weer een paar dagen later dan de genoemde factuurdatum. En dan kan de daadwerkelijke afschrijving ook weer 1 of 2 dagen later zijn. 

Badge +3

… op de facturen zelf in het betaaloverzicht (als die tenminste beschikbaar zijn, want €0 facturen krijg je niet meer sinds december vorig jaar)

Je bedoelt niet meer via de mail (aankondiging incasso)?

Ik zie die nulfacturen gewoon, kan ze natuurlijk niet downloaden want er viel immers niets te factureren 

Bij klikken op de blauwe (i) een nogal suffe melding 

 

Reputatie 7
Badge +3

… op de facturen zelf in het betaaloverzicht (als die tenminste beschikbaar zijn, want €0 facturen krijg je niet meer sinds december vorig jaar)

Je bedoelt niet meer via de mail (aankondiging incasso)?

Ik zie die nulfacturen gewoon, kan ze natuurlijk niet downloaden want er viel immers niets te factureren 

Bij klikken op de blauwe (i) een nogal suffe melding 

 

Ja, inderdaad, geen mail meer. En de facturen zijn niet te downloaden, ze staan wel in het betaaloverzicht maar je kan ze niet openen, dus je hebt geen factuur document, dat is niet beschikbaar. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik reis met Dalvrij voor senioren. Het bedrag van 120,90 hoef ik pas in november te betalen. Het bedrag aan reiskosten is nog niet bijgewerkt maar klopt dan ongeveer weer wel. 
 

Zo’n widget is op zich leuk, maar doe het goed of doe het niet. 

Vreemd dat er abonnementskosten staan die je pas in november moet betalen, maar ook een vreemd bedrag, Dal Vrij 65+ 1e klas kost per maand €87,95.

Reputatie 5

Ik heb op het moment een 2e klas DalVrij en er staat nu 132,35 euro abonnementskosten voor de volgende factuur.

Het is mij een compleet raadsel hoe NS aan dit bedrag komt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb op het moment een 2e klas DalVrij en er staat nu 132,35 euro abonnementskosten voor de volgende factuur.

Het is mij me een compleet raadsel hoe NS aan dit bedrag komt. 

 

Dit tellertje klopt niet. Dat is al langere tijd zo.

Reageer