Fair of unfair?

  • 8 April 2022
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

Ik rijd al dertig jaar dagelijks met de trein. Woon- werkverkeer. Dagelijks in- en uitchecken. Maandelijks facturen van Euro 250 - Euri 330. Vanmorgen 1× vergeten in te checken en gelijk een boete van Euro 50.

Fair of unfair? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nou, NS vergeeft u vaak een eerste boete. Neem contact op met Klantenservice. Een boete heeft een boetekenmerk en hou dat bij de hand.

Het systeem houdt hier geen rekening mee, maar Klantenservice soms wel, ;-)

 

Fair of unfair is niet zo aan de orde, u wordt beoordeeld op gedrag en dat was dat u geen geldig kaartje had. De computer heeft geen weet van uw normale reisgedrag. Al snap ik uw gevoel heel goed als jarenlange lange afstandsforens.

Reputatie 7
Badge

Ik zie niet helemaal waarom dat unfair zou zijn?

Ik heb al meer dan 30 jaar mijn rijbewijs en heb in die tijd nog nooit een boete gehad voor door rood rijden.

Toch krijg ik 'm net zo goed thuis als iemand die daar een dagelijkse praktijk van maakt en dat vindt niemand oneerlijk.

 

Dat gezegd hebbende: u kunt, als u de boete binnenkrijgt, contact opnemen met de klantenservice en als de conducteur geen aantekening over vervelend gedrag gemaakt heeft van uw kant, is er een mogelijkheid dat u uit coulance de wettelijke verhoging niet hoeft te betalen.

Reageer