beantwoord

Flex abonnement besteld met ov chipkaart


Vorige week een flex abonnement besteld met persoonlijke ov chipkaart, volgens de bevestigingsmail, zou ik vanaf 1 april kunnen reizen, maar ik heb de OV chipkaart nog niet binnen. Ik wil graag 4 april hiermee reizen, kan dat zonder die chipkaart?

Ook staat in m'n NS app niet dat ik een Flex abonnement heb gekocht. Hoe krijg ik die daarin?

icon

Beste antwoord door Geralda 31 March 2022, 13:45

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer de OV-chipkaart met abonnement niet op ingangsdatum geleverd is, dan kun je het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Voor de reizen die je gaat maken kun je dan afspraken maken hoe deze volgens abonnement gecompenseerd gaan worden. Dat kan in de vorm van coupon code of terugbetaling van zelfgekochte vervoersbewijzen.

Jouw abonnement komt op de dag van ingang in MijnNS te staan. Je moet dan wel.eerst de nieuwe kaart toevoegen.

Dankjewel, ik heb net m'n kaart binnen gekregen🥳

Ik heb een OV chipkaart en een bevestiging dat mijn dal flex voordeel is ingegaan.

Moet ik dit nu bij de automaat activeren met mijn kaart?

Hallo coobke en welkom bij de NS community,

 

Als het om een wijziging binnen NS Flex gaat dan hoef je die niet te bevestigen en bij een hele nieuwe bestelling wel. In dat geval heb je daar ook een e-mail over ontvangen.

totaal niet geholpen

Zie net uw antwoord.

Het betreft het aanzetten van ns flex in een dal flex voordeel voor 3 maanden.

Maar ik zag dit niet terug in het rijtje toen ik de kaart bij de automaat hield

Reputatie 7
Badge +3

Als je al Flex Basis (ook wel Flex zonder abonnement genoemd) of een ander Flex-abonnement had, dan hoef je een wijziging naar Flex Dal Voordeel niet bij een automaat te bevestigen.

Overigens kun je niet een Flex-abonnement voor 3 maanden afsluiten, het is altijd tot wederopzegging. Als je er dus niet langer dan 3 maanden gebruik van wil maken, moet je 'm over 3 maanden weer opzeggen.

Badge +3

De aanbieding voor Dal Voordeel eerste 3 maanden voor € 2,50 per maand is verlengd t/m zondag 24 april 2022

Ook voor wie al een soortgelijk (NS Flex) abonnement had, gewoon via de webshop te bestellen.

Had je nog geen persoonlijke ov-chipkaart? Die krijg je er eventueel gratis bij, maar dan wel besteltermijn/ingangsdatum van minimaal 7 dagen.

Reputatie 7
Badge +3

Als de webshop het weer doet dan, ik krijg weer net als gister de melding dat het bestellen van een abonnement tijdelijk niet mogelijk is. Ook inloggen op MijnNS lukt niet. 

Badge +3

Als de webshop het weer doet dan, ik krijg weer net als gister de melding dat het bestellen van een abonnement tijdelijk niet mogelijk is. Ook inloggen op MijnNS lukt niet. 

Oh, zover heb ik niet doorgeklikt maar na wat aarzeling gaf de webshop (eerst melding geen NS Flex abonnementen) na even nadenken (draaiend rondje) toch de ‘normale pagina’.

En dus nu inderdaad niets meer (dode mus na abonnement selecteren)… Nou ja geduld dus, en anders: naar de Community natuurlijk 🤣

 

Reageer