beantwoord

flex abonnement dal, kan de ingangsdatum vervroegd worden

  • 6 March 2023
  • 8 reacties
  • 268 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb vandaag mijn flex-daluren abonnement aangevraagd. Waarom moet ik dan een week wachten voordat ik er gebruik van kan maken? Ik heb geen persoonlijke chipkaart, maar zou binnen 3 dagen er gebruik van willen maken?!

icon

Beste antwoord door Momo 6 March 2023, 17:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je abonnement komt te staan op een persoonlijk OV-chipkaart. Als je die nog niet hebt moet die nog gemaakt worden en ook verstuurd worden. Dat gebeurt in de week die je moet wachten. Meestal is de kaart al wel eerder in huis, maar het komt ook voor dat het langer duurt, er wordt dus al met een enkele dagen speling rekening gehouden om zoveel mogelijk te voorkomen dat het abonnement is ingegaan en de kaart nog niet is ontvangen. 

En een aantal jaar geleden (in ieder geval toen ik mijn abonnement bestelde in 2014) was de tijd zelfs 2 weken. 

Reputatie 7
Badge +3

De ingangsdatum van een abonnement waarbij je een persoonlijke chipkaart hebt aangevraagd, kan niet worden vervroegd. De levertijd van de kaart is ca. een week (5 werkdagen).

Badge +3

De kaart kan je gebruiken voor Reizen op Rekening zodra je hem binnen hebt, maar de ingangsdatum van het abonnement is 7 dagen na besteldatum (volgende week maandag dus). Tot die tijd krijg je geen dalkorting.

Ik heb wel een persoonlijk OV kaart en probeer een flex daluren voordeel abonnement te activeren, zou per direct moet kunnen maar ook dan staat erbij de aanvraag de ingangsdatum over 7dg. Kan ik niet wijzigen! Via klantenservice chat word ik niet geholpen.. elke 5-10min een andere medewerker die het gesprek overneemt en zelfde vragen stelt.. wat een bedroevende service zeg🥺

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Monique_VD,

Heb je dan bij het bestellen wel aangegeven dat het op een bestaande OV-chipkaart gezet moet worden?

 

 

Badge +3

Kan ook nog zijn dat je bijv. al Weekend Voordeel hebt en dat nog geen maand hebt, dan kan je pas per een bepaalde datum wijzigen (dat kan toevallig 7 dagen zijn), maar via de Klantenservice zou een upgrade naar Dal Voordeel ook wel moeten lukken.

Screenshot van @mrfreeze is wel vreemd, die zou je huidige kaart(en) moeten tonen en als er op een kaart nog geen abonnement staat een potloodje om de ingangsdatum te kiezen (tussen vandaag en 14 dagen in de toekomst).

Reputatie 7
Badge +3

Screenshot van @mrfreeze is wel vreemd, die zou je huidige kaart(en) moeten tonen

 

Ik was niet ingelogd.

Badge +3

Ik was niet ingelogd.

Hmm, dan zal het potloodje met datumkeuze wel verschijnen zodra je het kaartnummer invoert.

Kan het zelf niet testen want op de enige persoonlijke kaart zonder Flex die ik heb ‘staat al’ OV-fiets en dan krijg je die keuze juist weer niet (maar gelukkig voor anderen ook geen foutmelding meer) 🙄

Reageer