beantwoord

Flex basis

  • 5 December 2023
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Ik heb een studenten reisproduct en ik kom er nu achter dat ik geen 40 procent korting kreeg toen ik in het weekend de trein gebruiktte.Ik heb gezin dat iknog Flex basis abonnement had.Heb ik hem net opgezegd.Kan de flex basis abonnement de reden zijn dat ik in het weekend normale prijs moest betalen ipv 40% korting.

 feyza

icon

Beste antwoord door Robert B 5 December 2023, 19:11

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dat u geen korting kreeg in de weekenden, komt absoluut door NS Flex. Zorg ervoor dat u NS Flex geheel van uw kaart verwijdert bij een kaartautomaat door de kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling. Hierover hebt u een mail met instructies ontvangen na de opzegging. Als dat gebeurd is, dan kunt u in het vervolg wel met korting reizen. U moet daarvoor wel saldo op de kaart laden, want u kunt in combinatie met het studentenreisproduct niet op rekening reizen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij een combinatie van een SRP en NS Flex krijgt buiten je vrij reizen periode Flex voorrang.

Dat werkt (tot op zekere hoogte*) prima voor een week-SRP i.c.m. Flex Weekend Vrij.

* op doordeweekse dagen waar je SRP geen vrij reizen geeft werkt dat niet, zoals een doordeweekse Bevrijdingsdag en de zomerperiode 16 juli t/m 15 augustus. Je SRP geeft dan (heel de dag) 40% korting maar met Flex (voorrang) dus niet.

Ik heb een studenten reisproduct en ik kom er nu achter dat ik geen 40 procent korting kreeg toen ik in het weekend de trein gebruiktte.Ik heb gezin dat iknog Flex basis abonnement had.Heb ik hem net opgezegd.Kan de flex basis abonnement de reden zijn dat ik in het weekend normale prijs moest betalen ipv 40% korting.

 feyza

Yet another one. Iedere week is er hier wel weer een student die niet eerst op de site van DUO heeft gekeken.

Reageer