beantwoord

flex basis naar dal vrij omzetten

  • 2 October 2022
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

Ik wil graag ns flex omzetten naar dal vrij.

helaas mag dit alleen op de dag zelf

ik vandaag zondag de wijziging laten ingaan op maandag…ik krijg terug v NS dat ik dit maar morgen moet doen.

de reden hiervoor is dat ik vroeg moet reizen 06:01!

nu toch maar  aangevraagd met ingang op zondag zodat ik morgen Maandag gelijk kan reizen. Ik vind dit onterecht, ik betaal dus eigenlijk v een dag dat ik helemaal niet wil dat deze ingaat. Graag zie ik dat NS dit rechtzet.

icon

Beste antwoord door Robert B 2 October 2022, 18:35

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een wijziging in NS Flex is altijd per direct, maar als je het er niet mee eens bent kan je gebruik maken van je herroepingsrecht, zie https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html

Een telefoontje naar de Klantenservice kan ook gewoon 030 751 5155 en dan morgenochtend opnieuw omzetten naar Dal Vrij.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het eenvoudig nemen net na middernacht. Dan gaat het morgen ook daadwerkelijk in. Ik doe dat zelf altijd zo en het werkt feilloos. Verder zie de tip van @Robert B hierboven, het is natuurlijk wel wat gedoe maar u betaalt niet een dag te veel. U krijgt de dag wegens deze boeking niet terug, dus het zal dan wel zo moeten. Het is natuurlijk ook maar net of u de laatste dag nodig hebt om te reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Of sta 's morgens even 2 minuten eerder op, meer tijd heb je er niet voor nodig. Tijdens het ontbijten of een bak koffie even wisselen van abonnement. 

Badge +3

U krijgt de dag wegens deze boeking niet terug, dus het zal dan wel zo moeten.

Bij herroepen krijg je (volgens de voorwaarden) het volledige abonnementsgeld terug.

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is wat ik schrijf Robert: het is natuurlijk wel wat gedoe maar u betaalt niet een dag te veel /zonder dat krijg je de dag niet terug, ;-) Ik zou overigens zelf kijken of ik die laatste dag waarschijnlijk nog zou reizen, het gedoe zou me te veel zijn.

Badge +3

Ik heb het een keer gedaan (herroepen na een dag) maar toen werkte het net even anders.

Kreeg toen niet het volledige abonnementsgeld terug (dus bij Dal Vrij zou je € 104,42 terug krijgen) maar hoefde niet alsnog te betalen voor de gemaakte reizen of genoten korting.

Voor @Mouhsine zou dat dan gaan om de reizen op zondag (vandaag). Als die vandaag niet gereisd heeft natuurlijk graag de volledige € 107,90 terug.

Scheelt je zomaar die € 3,48 voor vrij kunnen reizen op 2 november (als het je die moeite waard is inderdaad).

Maar als het altijd zo werkt (dus je betaalt voor die ene dag!) kan je dus voor € 1,02 een dag vrij reizen met Weekend Vrij en dan herroepen.

Lijkt me niet de bedoeling… 🤣

Reputatie 7
Badge +4

Je haalt er nu wel erg veel bij, maar ik neem aan dat ze bij NS ook niet helemaal gek zijn.

Reageer