Klopt dit of ben ik abuis?
Beste antwoord door Robert B
Tja, dat is inderdaad een suffe fout, waar 40% korting staat moet dat vrij reizen (100% korting) zijn. De voorwaarden zoals die er staan zijn voor Dal Voordeel en niet voor Dal Vrij.
Er is wel één belangrijk verschil tussen klassieke abonnementen en Flex, en dat is dat bij Flex een overstap naar een andere vervoerder geen invloed heeft op je tarief. De eerste incheck (aanvang reis) telt.
Dat betekent dus dat je met Flex gewoon voor 6:30 kunt inchecken en in de spits overstappen naar een andere vervoerder met behoud van dalkorting of vrij reizen.
Nadeel is dat als je bijv. om 8:30 gaat reizen met Arriva, en na 9:00 overstapt naar NS, je met Flex geen dalkorting of vrij reizen krijgt zoals voorheen (wegens de incheck in de spits).
Waarom is dit? Omdat het nu kán! Voorheen kon NS eerdere in/uitchecks bij de andere vervoerder niet inzien (en andersom) maar alleen de tot dan toe verreisde tariefeenheden (voor langeafstandskorting). Bij Reizen op Rekening NS (Flex) krijgt NS de transacties aangeleverd van alle vervoerders, en kan de 'juiste' prijs bepaald worden.
Het werkt dus twee kanten op, want als je gewend bent in de spits in te checken en buiten de spits over te stappen naar andere vervoerder (in het echt of fictief even bij een paaltje op het perron om dalkorting/vrij reizen te forceren), dan werkt dat niet meer.
Bekijk origineel
Er is wel één belangrijk verschil tussen klassieke abonnementen en Flex, en dat is dat bij Flex een overstap naar een andere vervoerder geen invloed heeft op je tarief. De eerste incheck (aanvang reis) telt.
Dat betekent dus dat je met Flex gewoon voor 6:30 kunt inchecken en in de spits overstappen naar een andere vervoerder met behoud van dalkorting of vrij reizen.
Nadeel is dat als je bijv. om 8:30 gaat reizen met Arriva, en na 9:00 overstapt naar NS, je met Flex geen dalkorting of vrij reizen krijgt zoals voorheen (wegens de incheck in de spits).
Waarom is dit? Omdat het nu kán! Voorheen kon NS eerdere in/uitchecks bij de andere vervoerder niet inzien (en andersom) maar alleen de tot dan toe verreisde tariefeenheden (voor langeafstandskorting). Bij Reizen op Rekening NS (Flex) krijgt NS de transacties aangeleverd van alle vervoerders, en kan de 'juiste' prijs bepaald worden.
Het werkt dus twee kanten op, want als je gewend bent in de spits in te checken en buiten de spits over te stappen naar andere vervoerder (in het echt of fictief even bij een paaltje op het perron om dalkorting/vrij reizen te forceren), dan werkt dat niet meer.