Bij het vergelijken tussen de voorwaarden van het Dal vrij abonnement zonder en met flex valt het mij op dat deze voorwaarden mijns inziens van elkaar afwijken. Het gaat dan met name om het inchecken buiten de spits (bijvoorbeeld om 6 uur) en het vervolgens uitchecken in de spits (bijvoorbeeld om 7 uur). Als ik juist gelezen heb reis ik zonder flex volledig gratis, terwijl ik mét flex vanaf 6.30 / 6.35 40% korting krijg op het betreffende reisgedeelte.
Klopt dit of ben ik abuis?
beantwoord
Flex Dal vrij: inchecken buiten de spits, uitchecken in de spits: Korting?
Beste antwoord door Robert B
Tja, dat is inderdaad een suffe fout, waar 40% korting staat moet dat vrij reizen (100% korting) zijn. De voorwaarden zoals die er staan zijn voor Dal Voordeel en niet voor Dal Vrij.
Er is wel één belangrijk verschil tussen klassieke abonnementen en Flex, en dat is dat bij Flex een overstap naar een andere vervoerder geen invloed heeft op je tarief. De eerste incheck (aanvang reis) telt.
Dat betekent dus dat je met Flex gewoon voor 6:30 kunt inchecken en in de spits overstappen naar een andere vervoerder met behoud van dalkorting of vrij reizen.
Nadeel is dat als je bijv. om 8:30 gaat reizen met Arriva, en na 9:00 overstapt naar NS, je met Flex geen dalkorting of vrij reizen krijgt zoals voorheen (wegens de incheck in de spits).
Waarom is dit? Omdat het nu kán! Voorheen kon NS eerdere in/uitchecks bij de andere vervoerder niet inzien (en andersom) maar alleen de tot dan toe verreisde tariefeenheden (voor langeafstandskorting). Bij Reizen op Rekening NS (Flex) krijgt NS de transacties aangeleverd van alle vervoerders, en kan de 'juiste' prijs bepaald worden.
Het werkt dus twee kanten op, want als je gewend bent in de spits in te checken en buiten de spits over te stappen naar andere vervoerder (in het echt of fictief even bij een paaltje op het perron om dalkorting/vrij reizen te forceren), dan werkt dat niet meer.
Bekijk origineelEr is wel één belangrijk verschil tussen klassieke abonnementen en Flex, en dat is dat bij Flex een overstap naar een andere vervoerder geen invloed heeft op je tarief. De eerste incheck (aanvang reis) telt.
Dat betekent dus dat je met Flex gewoon voor 6:30 kunt inchecken en in de spits overstappen naar een andere vervoerder met behoud van dalkorting of vrij reizen.
Nadeel is dat als je bijv. om 8:30 gaat reizen met Arriva, en na 9:00 overstapt naar NS, je met Flex geen dalkorting of vrij reizen krijgt zoals voorheen (wegens de incheck in de spits).
Waarom is dit? Omdat het nu kán! Voorheen kon NS eerdere in/uitchecks bij de andere vervoerder niet inzien (en andersom) maar alleen de tot dan toe verreisde tariefeenheden (voor langeafstandskorting). Bij Reizen op Rekening NS (Flex) krijgt NS de transacties aangeleverd van alle vervoerders, en kan de 'juiste' prijs bepaald worden.
Het werkt dus twee kanten op, want als je gewend bent in de spits in te checken en buiten de spits over te stappen naar andere vervoerder (in het echt of fictief even bij een paaltje op het perron om dalkorting/vrij reizen te forceren), dan werkt dat niet meer.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.