Skip to main content

Ik wil weer keuzedagen aanschaffen. Daarvoor moet ik een dalvoordeel abonnement op saldo nemen. Ik heb een ov-chipkaart met een flex basis. Op welke fysieke kaart moet ik dit abonnement zetten? Op een nieuwe kaart of mijn bestaande kaart? Ik zou ook graag de flexkaart houden , omdat ik soms ook weekendvrij wil afsluiten. 

Als je de kaart met flex wilt behouden, dan kun je het beste dal voordeel op saldo met keuzedagen op een nieuwe kaart bestellen. De nieuwe kaart is gratis en het bestellen op een nieuwe kaart kun je online doen.

Je mag meerdere ov-chipkaarten hebben.

Keuzedagen op een Flexkaart zijn sowieso onmogelijk. Volge het advies van @Mode. Het is op zich best een groot bedrag maar het werkt prima in combinatie met Weekendvrij. Dat zijn minstens acht dagen en vijf vrijdagavonden vrij reizen en met Keuzedagen door de week een mooie combi als u door de week wat minder vaak reist. Ik zou overwegen de Dalvoordeeloptie er voor een paar euro bij te nemen. Dan reist u met Flex en korting voor de korte afstanden en voor een lange rit pakt u de Keuzedag, dat is feitelijk een Dagkaart daluren.

Reageer