beantwoord

fout bedrag in bevestigingsmail

  • 8 October 2023
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 2

zojuist mijn “weekend vrij” abonnement omgezet in “dalvrij”. nieuwe prijs met 65+ korting is € 54,95 p/m.

vrij snel bevestigingsmail ontvangen, die vermeldt € 119,95 per maand. dat is wel even schrikken. ik vermoed dat dit later wel administratie wordt rechtgetrokken maar het kwaad is al geschied.

waarom wordt er een verkeerd bedrag vermeld in de bevestigingsmail?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 8 October 2023, 11:17

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi roelofreiziger!

Ik snap je reactie wat dit betreft prima, want dit is inderdaad verwarrend. Ik heb dit al meermaals intern doorgezet als verbeterpunt, dus dat zal ik nu weer doen.

De leeftijdskorting wordt berekend en geactiveerd na het versturen van de bevestigingsmail. Dus ondanks dat je bevestigingsmail het volle bedrag toont zal de berekening op je factuur gewoon kloppen. Dit wordt berekend op basis van je geboortedatum. Omdat het geen actiekorting betreft maar een leeftijdskorting werkt dit in de systemen net even anders en daar wordt dit door veroorzaakt.

Ik hoop dat je ondanks deze misser toch kunt gaan genieten van je NS Flex Dal Vrij abonnement.

Reputatie 2

bedankt voor het snelle antwoord. als het systeemtechnisch niet anders kan neem dan in de (geautomatiseerde) bevestigingsmail een extra regel op. zoiets als “eventuele 65+ kortingen worden nog verrekend”. zo simpel kan het zijn.

Reageer