beantwoord

fout op factuur

  • 16 September 2023
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken


Beste meneer/mevrouw, 

 

Ik reis met ns flex daluren voordeel. Hiervan heb ik 2 vragen over de factuur van augustus. Ik zie dat er 2x €24 is afgeschreven voor dezelfde rit op maandag 21 augustus van 16:57-18:47. Dit klopt denk ik niet. Het geld is wel al afgeschreven van mijn bankrekening. Daarnaast is er ook 21 augustus €12 op Zwolle afgeschreven zonder eindstation. Ik verwacht ook dat dit niet klopt. 

Zou u kunnen helpen? 

 

Vriendelijke groet,

Tess Smal 

icon

Beste antwoord door danhub 16 September 2023, 12:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

Hallo Tess Smal, welkom op de NS-community.

Wij kunnen op deze community niet bij uw gegevens en dit niet corrigeren. Het beste is om contact op te nemen met de klantenservice van NS zodat dit nagekeken en eventueel gecorrigeerd kan worden. U kunt bellen, chatten of contact opnemen via social media (X of Facebook).

Badge +3

In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u een gespecificeerde factuur vinden, bij Mijn betalingen. Daarop kunt u precies zien waarvoor er kosten in rekening zijn gebracht. Gezien de bedragen van 12 en 24 euro denk ik dat het gaat om correctietarieven. Die worden gefactureerd als de werkelijke ritprijs niet bepaald kan worden, omdat er bijvoorbeeld niet is in- of uitgecheckt.

U noemt station Zwolle. Vanaf station Zwolle rijden treinen van verschillende vervoerders, onder de namen NS en Blauwnet. Als u bijvoorbeeld bij Blauwnet incheckt in Zwolle en vervolgens ergens anders uitcheckt bij NS, dan kost dat (in de daluren) precies 2 × 12 = 24 euro: 12 euro voor een gemiste check-uit bij Blauwnet, en 12 euro voor een gemiste check-in bij NS.

Mocht er sprake zijn van correctietarieven, volg dan het advies van danhub en neem hierover rechtstreeks contact op met de klantenservice. In het vervolg is het dan belangrijk het paaltje of poortje van de juiste vervoerder te gebruiken om te voorkomen dat u te veel moet betalen. Daarvoor kunt u kijken naar de logo's boven de poortjes en de kleuren van het poortje. Zie dit artikel voor een foto van de situatie in Zwolle.

Reageer