Skip to main content
beantwoord

Geen uitcheck

Ik heb een mail gehad dat ik op 21 maart niet zou uitgecheckt zijn op mijn eindbestemming. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is, ik ben nml in Amsterdam Centraal uitgestapt en daar ben je verplicht om door de poortjes met behulp van je OV kaart het station te verlaten, daarmee check je dus ook direct uit.

Kunt u mij uitleggen hoe dit kan.

Vriendelijke groet,

Peter van Grinsven 

Beste antwoord door mrfreeze

Het probleem met Flex is dat in- en uitchecks soms pas na dagen (of zelfs weken) zichtbaar zijn in Mijn NS, terwijl ze bij ov-chipkaart.nl inderdaad zoals Op een dag aangeeft, keurig direct geregistreerd worden. Mocht je daar nog geen account hebben, dan zou ik die zeker aanmaken. Mocht NS moeilijk gaan doen kun je altijd aantonen dat je gewoon correct hebt in- en uitgecheckt.

Bekijk origineel

4 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13608 reacties
  • 26 maart 2025

Het kan zijn dat je te snel achter iemand adoor de poortjes gegaan bent. Kijk daarom altijd op het display.

• 0 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@pvang,

Mocht u eventueel een account hebben bij OV-chipkaart.nl en uw kaart hebben gekoppeld, dan kunt u daar alle transacties terugvinden. Deze zijn bijna direct zichtbaar. U kunt dan in ieder geval zien of u volgens de systemen wel hebt uitgecheckt. Mocht dit wel zo zijn, dan gaat het verderop in de systemen niet goed.

Bij Flex abonnement staan er geen bedragen bij, want die worden achteraf berekend. 

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7385 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2025

Het probleem met Flex is dat in- en uitchecks soms pas na dagen (of zelfs weken) zichtbaar zijn in Mijn NS, terwijl ze bij ov-chipkaart.nl inderdaad zoals Op een dag aangeeft, keurig direct geregistreerd worden. Mocht je daar nog geen account hebben, dan zou ik die zeker aanmaken. Mocht NS moeilijk gaan doen kun je altijd aantonen dat je gewoon correct hebt in- en uitgecheckt.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4193 reacties
  • 26 maart 2025
pvang schreef:

Ik heb een mail gehad dat ik op 21 maart niet zou uitgecheckt zijn op mijn eindbestemming. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is.

Komt door de soms lange verwerkingstijd achter de schermen door ingewikkelde trage systemen. U bent niet de enige die standaard mailtjes hierover ontvangt. Ik negeer ze altijd gewoon en uiteindelijk staat de uitcheck wel correct vermeld, zij het soms pas na twee weken.