Recentelijk heb ik een NS weekend flex abonnement aangeschaft. Door de weeks gebruik ik een 2e pas met het studenten reisproduct. In het weekend gebruik ik dus mijn nieuwe pas. Het viel me op dat de maandelijkse afschriften veel hoger zijn dan de beloofde €34,95 per maand voor weekend flex. Nu lees ik dat het weekend flex abonnement pas op vrijdag 18:30 actief wordt. Ik ging ervan uit dat dit net zoals bij een studenten reis product (weekend) vanaf 12:00 zou gelden. Erg vervelend aangezien ik nu twee maanden oprij heb betaald voor ritten die ik gewoon gratis op mijn studenten reisproduct (week) had kunnen maken. Voor mij als student is de trein enorm prijzig. Is het mogelijk om de betaalde ritten te declareren a.d.h.v. beide OV kaart nummers?
Groet, Guido
Welkom bij de NS Community!
De voorwaarden zijn duidelijk, maar neem gerust contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media) voor je opties.
Ik geef je heel weinig kans, want bij de NS weten ze niet eens dat je een SRP hebt en al helemaal niet als het op een andere kaart is.
Als je het op dezelfde ov-kaart had gezet zou deze combinatie grotendeels werken, behalve op Bevrijdingsdag en de zomerperiode 16 juli t/m 15 augustus, dan krijg je doordeweeks geen 40% studentenkorting omdat Flex Weekend Vrij dan voor gaat.
Wanneer je een abonnement aanschaft, is het handig om de bijbehorende voorwaarden te lezen ipv er vanuit te gaan dat het wel gelijk zou zijn aan SRP.
Via ‘vergeten abonnement’ kun je geld terugvragen. Dit kan maar beperkt. De rest van teveel betaalde is voor eigen rekening, het is immers geen fout van NS, maar van een aanname van jou.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.