beantwoord

geld terugvragen korting flex

  • 9 May 2022
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Afgelopen zaterdag is mijn flex 40% daluren abonnement ingegaan maar door leveringsproblemen vanuit ov-chipkaart is mijn ov chipkaart niet optijd geleverd. Via de klantenservice is mij aangeraden losse kaartjes te kopen en die in te dienen bij de NS zodat de misgelopen korting verrekend kan worden (want hier heb ik recht op) alleen vraag ik mij af hoe en waar ik dit kan doen.

icon

Beste antwoord door Thom 9 May 2022, 22:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan ook bij Klantenservice. die verrekenen het en storten terug.

Badge +3

Heeft OV-chipkaart die ‘leveringsproblemen’ toegegeven of is de opdracht van NS (je bestelling) daar nooit aangekomen?

Hoe dan ook, je zult NS aan het werk moeten zetten voor een Flex abonnement (én de nieuwe kaart dus!) en losse kaartjes moeten kopen (of couponcodes voor e-tickets krijgen) want tijdelijk reisrecht op een (anonieme) kaart is niet helaas mogelijk bij Flex.

Niet om negatief te doen, maar dit gaat je via NS minimaal een week kosten, en dat is te lang. Met dan nog de vraag of je bestelde kaart ooit nog komt.

Ikzelf zou het anders doen, gewoon een nieuwe persoonlijke kaart aanvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-kopen/persoonlijke-ov-chipkaart.htm

Als je die dinsdag bestelt heb je hem echt wel donderdag of vrijdag (tenzij er daadwerkelijk problemen zijn met de productie of levering).

Op die nieuwe kaart kan je dan NS Flex bestellen. Even ophalen (station of supermarkt e.d) en je kunt ermee reizen. De kosten van die kaart (€7,50) zal NS ook niet moeilijk over doen.

Wegens geen postbezorging in het weekend en op maandag zou het ook nog kunnen zijn dat je kaart morgen komt (is gewoon briefpost, ook al staat er een duur abonnement op). In dat geval, vergeet mijn bovenstaande tips.

Heeft OV-chipkaart die ‘leveringsproblemen’ toegegeven of is de opdracht van NS (je bestelling) daar nooit aangekomen?

Hoe dan ook, je zult NS aan het werk moeten zetten voor een Flex abonnement (én de nieuwe kaart dus!) en losse kaartjes moeten kopen (of couponcodes voor e-tickets krijgen) want tijdelijk reisrecht op een (anonieme) kaart is niet helaas mogelijk bij Flex.

Niet om negatief te doen, maar dit gaat je via NS minimaal een week kosten, en dat is te lang. Met dan nog de vraag of je bestelde kaart ooit nog komt.

Ikzelf zou het anders doen, gewoon een nieuwe persoonlijke kaart aanvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-kopen/persoonlijke-ov-chipkaart.htm

Als je die dinsdag bestelt heb je hem echt wel donderdag of vrijdag (tenzij er daadwerkelijk problemen zijn met de productie of levering).

Op die nieuwe kaart kan je dan NS Flex bestellen. Even ophalen (station of supermarkt e.d) en je kunt ermee reizen. De kosten van die kaart (€7,50) zal NS ook niet moeilijk over doen.

Wegens geen postbezorging in het weekend en op maandag zou het ook nog kunnen zijn dat je kaart morgen komt (is gewoon briefpost, ook al staat er een duur abonnement op). In dat geval, vergeet mijn bovenstaande tips.

Recentelijk gebeurt het vaker dat een OV-chipkaart met een nieuwe NS Flex bestelling vertraagd aankomt. In vrijwel alle gevallen is er dan al wel een kaartnummer bekend, oftewel er is een kaart geproduceerd, maar nog niet aangekomen. Het is altijd verstandig om dan contact op te nemen met de OV-chipkaart met het kaartnummer om te controleren of de kaart al wel is verzonden, maar doorgaans hoort dit geen weken te duren.

Ik zou dus ook niet adviseren om gewoon maar even een extra kaart aan te schaffen en een tweede abonnement af te sluiten. Het eerste abonnement moet dan namelijk ook weer stopgezet worden wat weer meer werk oplevert.

Thanks! Heb inderdaad nieuwe kaart aangevraagd bij OV chipkaart en deze was er wel binnen 2 werkdagen. En verzoek ingediend via “abonnement vergeten” om de misgelopen korting van het weekend (toen abonnement al actief was maar zonder kaart) terug te vorderen via NS. Gr!

Reageer