beantwoord

graag korting alsnog geven

  • 15 April 2024
  • 10 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 1

Op 14 maart heb ik mijn dal voordeel uren abonnement omgezet naar flex abonnement als bestaande klant. Dit vanwege het mooie aanbod, zie bijgaande tekst uit de  nieuwsbrief van de ns.
Nu is toch het volledige trief van €5,60 in rekening gebracht.

Vandaag gebeld met de afdeling klantenservice en wat blijkt nu:

De mail was een fout van de NS en had niet naar bestaande klanten gestuurd moeten worden. Een leidinggevende vn de afdeling klantenservice vertelde dit  aan de medewerker die ik aan de telefoon had  Daarvoor mocht de medewerker excuses aanbieden. 
Ik heb aangegeven dat ik graag de 3 maanden wil ontvangen voor €2,50. Hier geeft NS geen gehoor aan. Volgens mij is dit zowel uit moreel oogpunt en ook uit wettelijk oogpunt verplicht. 
De medewerker , die mij keurig te woord stond, heeft dit op mijn verzoek besproken met zijn leidinggevende. Helaas wilde zijn leidinggevende dit lagere tarief niet aanbieden. De leidinggevende weigerde om zelf aan de telefoon te komen om dit verder te bespreken. Onder het mom van dat hij zelf ook wel eens een burgemeester wilt spreken en dit ook niet lukt.

Tegenwoordig zie ik in alle vacatures de termen verbinding, flexibel en mensgericht staan. Ervan uitgaande dat dit ook voor het management van de NS geldt, mag ik verwachten dat deze leidinggevende met mijn vraag anders had moeten omgaan. Ook heeft hij voorbeeldgedrag naar zijn medewerkers toe. Kortom de afhandeling van mijn terechte vraag was zeer teleurstellend. Daarom nu een nieuwe poging via de e community. 
 

ik vertrouw erop dat NS dit alsnog gaat corrigeren. En zowel mij als andere reizigers die van deze aanbieding gebruik hebben gemaakt het beloofde tarief van €2,50 in rekening brengt en niet het reguliere tarief.

ik ontvang graag een reactie 

Hét moment om over te stappen naar NS Flex

Beste mevrouw ( hier stond mijn naam, nu voor de privacy weggehaald )

Je reist al met korting met Dal Voordeel op saldo. Profiteer nu van onze aanbieding en maak voordelig kennis met de voordelen van 
NS Flex Dal Voordeel! Met NS Flex reis je op rekening en er zijn méér voordelen. Onderaan deze mail lees je er meer over.

NS Flex Dal Voordeel kost nu de eerste 3 maanden maar € 2,50 per maand (daarna € 5,60 per maand). Supervoordelig en je zit nergens aan vast: wijzigen of opzeggen kan maandelijks. Lekker flexibel!

Let op: deze actie is nog geldig t/m 17 maart.

Ontdek NS Flex Dal Voordeel 
 

icon

Beste antwoord door Rory NS 15 April 2024, 14:57

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Reislustvergaat en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je ten onrechte de mail over korting hebt gekregen. Deze was inderdaad bedoeld voor nieuwe klanten die voor het eerst van dit abonnement gebruik zouden maken. Hoe vervelend ook, te lezen aan je verhaal hebben mijn collega's je verzoek terecht afgewezen. Als de actie nog had gelopen, hadden we kunnen bekijken of we uit coulance de korting alsnog hadden kunnen toevoegen. Als je echter na afloop van de actie contact opneemt om de gemiste korting terug te vragen, is het antwoord helaas (bijna) altijd nee.

Reputatie 1

Ik heb op tijd gebruik gemaakt van de actie. Vandaag ontving ik de eerste nota voor het flexabonnement en zag ik dat het reguliere bedrag in rekening werd gebracht. 
Ik kon niet eerder reageren want ik wist het niet eerder dan vandaag.

Dus graag mijn verhaal nog eens lezen en de korting toekennen. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat spijtig dat je ten onrechte de mail over korting hebt gekregen. Deze was inderdaad bedoeld voor nieuwe klanten die voor het eerst van dit abonnement gebruik zouden maken. Hoe vervelend ook, te lezen aan je verhaal hebben mijn collega's je verzoek terecht afgewezen.

 

Dat is niet waar. In de voorwaarden van de actie stond dat het aanbod gold voor mensen die nog geen Flex-abonnement hadden. Reislustvergaat had een abonnement op saldo en kwam dus zeker wel voor de actie in aanmerking. Het zou ook vreemd zijn als er een speciale tekst geschreven is voor mensen met een abonnement op saldo, en dat dat vervolgens een foutje zou zijn.

(nog los van het feit dat ook bestaande Flex-klanten er gewoon gebruik van konden maken)

Reputatie 7
Badge +1

Wat spijtig dat je ten onrechte de mail over korting hebt gekregen. Deze was inderdaad bedoeld voor nieuwe klanten die voor het eerst van dit abonnement gebruik zouden maken. 

En waar stond dat dan?

Mijn excuses, ik had de voorwaarden verkeerd in mijn hoofd zitten. Voor deze actie waren die net iets anders dan voor veel andere aanbiedingen. Ik zou je persoonlijke situatie moeten bekijken om te zien wat er reeds besproken en nog mogelijk is. Zou je de persoonlijke gegevens in je profiel willen aanvullen en mij vervolgens een privébericht willen sturen? Dan kijk ik daar even met je mee.

Badge +3

Ik heb ook Flex Dal Voordeel tegen actietarief (weliswaar gewisseld vanuit Flex Basis en niet vanuit Dal Voordeel (regulier tarief naar actietarief).

In Mijn NS staat € 2,50 (en dat heb ik op mijn vorige factuur ook staan, althans een deel daarvan). Dus als men ineens toch € 5,60 in rekening brengt vind ik dat ‘not done’. 

 

Badge +3

Wat spijtig dat je ten onrechte de mail over korting hebt gekregen. Deze was inderdaad bedoeld voor nieuwe klanten die voor het eerst van dit abonnement gebruik zouden maken. Hoe vervelend ook, te lezen aan je verhaal hebben mijn collega's je verzoek terecht afgewezen.

Dat is niet waar. In de voorwaarden van de actie stond dat het aanbod gold voor mensen die nog geen Flex-abonnement hadden.

Precies, en nieuwe klanten kun je geen mail sturen want die ken je niet. 🤣

Ikzelf heb de mail ook gehad (op een account met Flex Basis), dus die was niet om klanten met Dal Voordeel op saldo te verleiden om NS Flex te nemen (met alle gevolgen van dien, zoals geen Keuzedagen mogelijk).

Reputatie 7
Badge +3

De voorwaarden voor de actie waren dezelfde als voor de huidige Weekend Vrij-actie.

Het aanbod om het NS Flex Weekend Vrij-abonnement 2 maanden tegen gereduceerd tarief te proberen, geldt alleen voor nieuwe klanten die in de periode van 25 maart 2024 tot en met 20 mei 2024 een NS Flex Weekend Vrij-abonnement afsluiten bij NS. Dit doen zij via de website (www.ns.nl), NS Klantenservice of bij één van de NS Servicebalies op de stations. Nieuwe klant wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flex-klant, met uitzondering van NS Flex Basis. Ook als je eerder een NS Flex-abonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als nieuwe klant.

Badge +3

Ja, als je NS Flex in zijn geheel zou beëindigen (of wisselen naar Flex Basis) en direct daarna Dal Voordeel zou bestellen (en nu Weekend Vrij) krijg je korting.

Beetje overbodige handeling, dus vandaar dat het ook gewoon lukte om te wijzigen van regulier tarief naar korting.

Ik zou nu ter plekke kunnen wisselen van Dal Voordeel (met korting) naar Weekend Vrij met korting, maar dat laat ik toch maar even achterwege… 🙄

Reputatie 1

Vandaag bericht ontvangen van Rory NS dat NS ten onrechte het reguliere bedrag van € 5,60 in rekening heeft gebracht en dat dit inderdaad €2,50 hoort te zijn. Wat teveel in rekening is gebracht wordt aan mij teruggestort.

ik dank iedereen die gereageerd heeft op mijn bericht. Fijn dat  jullie direct zagen dat NS het verkeerd beoordeelde en NS daarop hebben geattendeerd door jullie reacties. 
 

 

Reageer