heeft de reis niet gemarkeerd

  • 15 August 2022
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Ik heb een onbeperkt weekendabonnement. Vandaag heb ik veel gereden, maar bij de uitgang van de laatste reis heb ik de laatste stop niet gemarkeerd! Is deze reis gratis voor mij of worden de reiskosten op de volgende dagen tot ik uitgecheckt in rekening gebracht?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan je zelf checken-na een dag of wat, op mijnNS. Daar is dat juist voor bedoeld.

Hangt er een beetje vanaf hoe welke soort je hebt-vermoedelijk FLEX. Dan wordt er inderdaad soms een ´vergeten uitcheck´ ad 20€ in rekening gebracht, maar meestal toch niet als de rit in de normale betaalde tijden plaatsvond. Na een aantal (10 of 12) vergeten UITchecks blokkeert de kaart.

ALS er al iets extra wordt berekend, dan gaat dat altijd via de nota en nooit meer (bij FLEX dan-maar dit abo is enkel nog als FLEX te krijgen) via saldo van de kaart. Je kan dat herstellen via die site of via ´uitcheck gemist´.

Hopelijk maakt google-translate hier weer wat sensible van-hoewel ik nu in GB zit dacht ik het toch maar net als de vraag zelf zo te beantwoorden

Houd inderdaad je reishistorie in de gaten. Zodra jij daar de rit met gemiste check ziet (en dus € 12,00), dan ziet Klantenservice dat ook. Je kan de rit nog laten corrigeren door contact met ze op te nemen.

Reageer