Het valt me op dat ik een rit heb staan in mijn reishistorie (NS Flex) zónder tijdstip bij de check-out, de ritprijs is wél correct:

Ik heb wél een check-out staan op ov-chipkaart.nl op het 2e genoemde station.
Is dit nu een voorbeeld van een automatische correctie? https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html - en wordt de teller dus met 1 verhoogd (want dit geldt voor alle type correcties), ondanks dat het om een systeemstoring gaat (want ik heb wel degelijk uitgecheckt bij aankomst op bestemming - dat is ook op ov-chipkaart.nl te zien)?
Deze rit is nog niet gefactureerd - dus ik weet niet of het daar expliciet terugkomt. In 2023 heb ik dit ook één keer meegemaakt, en toen was er niets bijzonders te zien op de factuur, behalve dat er bij dienstverlener een streepje stond ipv NS.
En ja - als ik wil weten of de teller nu bij mij is verhoogd moet ik me natuurlijk wenden tot de klantenservice (want dit is een reizigersforum), maar ik hoop eigenlijk op een reactie vanuit NS met een algemene uitspraak over dit soort gebeurtenissen. Het zou immers vervelend zijn dat wanneer je vaker van dit soort systeemstoringen last hebt (waar je dus niks tegen kunt doen) je correctietarieven moet gaan betalen (waar je uiteraard weer bezwaar tegen kunt proberen te maken).