beantwoord

Hoe stel ik een ingangsdatum in voor Traject Vrij?

  • 17 August 2023
  • 4 reacties
  • 216 Bekeken

Ik wil voor mijn kind een NS Flex Traject Vrij kopen. Maar ik kan geen ingangsdatum instellen. In andere forum discussie zie ik screenshot van een scherm waarop het wel mogelijk zou zijn. Maar Ik zie geen knop om de datum aan te passen. (Getest in Chrome en in Edge). Zie screenshot hieronder. Kan iemand mij uitleggen hoe je een datum instelt?

(Eerlijk gezegd vallen dit soort dingen bij mij wel in de categorie “grote ergernis". Zoveel gedoe voor zo iets basics. Je zoekt op site, probeert het via andere browser, doorzoekt forums… wat een tijdverspilling voor iets wat een standaardoptie zou moeten zijn!)

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 17 August 2023, 20:14

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het is niet meer mogelijk zelf een ingangsdatum te kiezen als een NS Flex-abonnement wordt besteld voor op een bestaande OV-chipkaart. Het abonnement gaat dan altijd dezelfde dag in.

Een workaround zou kunnen zijn nu NS Flex Basis te bestellen en dan op de gewenste dag dit om te zetten naar NS Flex Traject Vrij. Dan kan nu de stap naar NS Flex worden afgerond, inclusief het op de kaart laden daarvan, en dan later gewisseld worden naar het gewenste abonnement. Dat gaat dan direct in; wijzigingen binnen NS Flex hoeven niet (kunnen niet) bij een automaat opgehaald te worden. Het verandert overigens de factuurdatum niet; die blijft altijd de dag waarop NS Flex ooit is ingegaan.

Reputatie 7
Badge +3

Een workaround zou kunnen zijn nu NS Flex Basis te bestellen en dan op de gewenste dag dit om te zetten naar NS Flex Traject Vrij. Dan kan nu de stap naar NS Flex worden afgerond, inclusief het op de kaart laden daarvan, en dan later gewisseld worden naar het gewenste abonnement.

Dan betaal je alleen wel €10 kosten voor Flex Basis als nieuwe Flex klant. 

 

Als de gewenste ingangsdatum minstens een week vanaf nu is, kan het abonnement icm een nieuwe kaart worden aangevraagd. Bij meebetellen van een nieuwe kaart is de vroegst mogelijke ingangsdatum 7 dagen vanaf de dag van aanvragen en kan wel een datum worden gekozen tot 14 dagen in de toekomst.

Voorheen kon je ook met een bestaande kaart zelf een datum tot 14 dagen in de toekomst kiezen, maar dat is sinds een tijdje niet meer mogelijk, waarom blijft nog in het duister. Zie ook een ander topic waarin hierover een discussie was.

 

Badge +3

Dan betaal je alleen wel €10 kosten voor Flex Basis als nieuwe Flex klant.

O ja, dat is zo. Dan is dat toch niet zo'n handige route.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het ligt inderdaad niet aan jou, maar als je kind al een ov-chipkaart heeft, wat is dan het probleem om NS Flex te bestellen op de gewenste ingangsdatum zelf?

Om het even op de kaart te zetten kost een paar seconden bij een automaat op het station. Of bestel het een dag eerder en haal het op bij een supermarkt e.d. https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker

Reageer