IBAN geneuzel (incasso gestorneerd?) Kastje en muur

  • 17 January 2024
  • 7 reacties
  • 364 Bekeken

Badge +3

Het zal weinigen raken maar wil dit wel even delen:

  • Mijn Revolut IBAN is onlangs gewijzigd van LT (Litouwen) naar een gloedjenieuw NL IBAN
  • Geef aan uw contacten de wijziging door (Revolut LT kent geen overstapservice, maar het oude IBAN blijft nog wel een tijdje werken, prima)
  • Ik pas vervolgens het IBAN aan in Mijn NS (1 cent betalen graag, gelukt en dank je wel Robert)
  • Het IBAN staat al een paar weken goed in Mijn NS dus geen probleem zou je denken… 
  • Vandaag een mail van NS 
Ah, dat ligt dus aan ‘uw bank’ (de mijne dus)! Het genoemde IBAN is mijn nieuwe.
  • Dus ik neem contact op met Revolut (die doen alles via app-chat en gaat super snel in elke taal die je maar wilt)
  • Tja, die incassomachtiging is ingetrokken. Het Incassant-ID van NS Groep N.V. inzake NS Reizigers B.V. is NL03 ZZZ 3012 4358 0000. Het kenmerk van uw machtiging is 200002××××
  • Oke Revolut bedankt voor de info, dan wijzig ik mijn IBAN wel even naar iets anders, en dan weer terug naar jullie
  • (Revolut) Goed plan… 

Nou nee, Mijn NS zegt 

Spannend, waarom kan of mag dat niet?

 

 


7 reacties

Badge +3

En toen kon ik mijn post niet meer aanvullen, maar goed part 2:

  • Ik neem contact op met de NS Klantenservice (en binnen 5 seconden iemand aan de lijn!)
  • Oh ja, dan moet je het dus handmatig overmaken (per ommegaande) om problemen te voorkomen
  • Dat heb ik al gedaan, maar nu over die incassomachtiging die niet juist is?
  • Momentje… (een minuut of twee in de wacht, vooruit dan maar)
  • Ik heb contact opgenomen met ‘finance’ en die zeggen dat er een storing is!

Fijn, dus heel die mail en een half uur eigen uitzoekwerk (plus handmatige overboeking) was niet nodig?

  • Nee, volgens mij niet, u kunt het later proberen.
  • Er valt niets te proberen door mij, het bedrag (de volle € 2,20) is betaald en jullie moeten het maar opnieuw proberen volgende maand
  • Ja maar Revolut kent oNS dus niet als incassant?
  • Niet meer inderdaad, van mijn voormalige LT (Revolut) rekening was geen enkel probleem!
  • Tja, dan wijzig uw IBAN maar heen en terug (zodra de storing voorbij is)

Zucht.. maak dan die melding wat duidelijker! Want ondanks alle snelle reacties van jullie (NS) en mijn bank heeft me dit minstens een half uur gekost 😣

Zo, dit wilde ik even kwijt, en we gaan het zien volgende maand (ikzelf doe even helemaal niets) 😴 

On with the show… 😪

Tja, obscure internet-banken geven vaak problemen 

Badge +3

Tja, obscure internet-banken geven vaak problemen 

Nee hoor, dit ligt 100% aan de NS (en misschien aan mijzelf, wegens onvoldoende saldo op enig moment, op dat IBAN dus).

Eigen keuze die bank -en reclame maken mag niet hier- maar die lui van Revolut (tegenwoordig gewoon NL) doen het verder prima.

Binnen 5 seconden iemand bij de NS Klantenservie aan de lijn was ook wel een ‘beleving’, en iemand die mijn issue snapte ook zelfs!

Ook al lost dit zichzelf wel op (we gaan het zien volgende maand) vond ik het een topic/verhaaltje/ervaring waard.

NS vs Revolut dus, maar OVpay heeft ook een hekel aan Revolut omdat je daar virtuele VISA kaarten kunt aanmaken waarvan ze de volgende dag niets kunnen incasseren als je de kaart verwijdert, maar dat speelt hier niet.

Badge +3

Kan nog altijd mijn IBAN niet wijzigen (op een andere account hetzelfde IBAN wijzigen kan wel), maar zie toevallig wel het volgende: 

Klopt helemaal (op de prijs na), maar bij abonnement wijzigen krijg ik:

Daar had ik 1 februari verwacht? 🤔 Nou ja, ik beëindig Flex dan wel helemaal op die kaart (zodra het kan) en dan is het ook klaar.

Reputatie 7
Badge +2

Gezien NS "tot en met ook" al verward met "tot" (zie keuzedagen) zou het me niks verbazen als ze met "vanaf 31 januari" eigenlijk "na 31 januari" bedoelen.

Badge +3

Een update nog (en afsluitend):

Zojuist contact gehad met Klantenservice (wachttijd na keuzmenu 1-1-2 een paar seconden) omdat ov-fiets bestellen niet lukte op een kaart waarvan ik gisteren NS Flex (Basis) verwijderd had.

Klantenservice lukte dat wel, ik zou nog wel even naar een automaat moeten om het product op te halen.. Maar ov-fiets is geen product op een kaart. Kijk morgen wel even bij de AH of er iets op te halen valt.

Het probleem met wijzigen IBAN voor het Flex abonnement op andere kaart nogmaals genoemd. Zou een ict-melding voor doorgezet moeten worden, maar kort na het gesprek is het me zelf al gelukt.

Eind goed al goed, hoewel het wat meer tijd en moeite heeft gekost dan ik zou willen 😅

Reputatie 5

Dat van dat rekeningnummer wijzigingen had ik ook (niet dat het nodig was). Die melding had ik toen ik in een wijziging periode zat. Toen die was afgelopen ging de melding ook weg.

 

Misschien heeft die melding te maken met de wijzigingsperiode dat je het rekeningnummer niet mag wijzigen. Dan had de melding wel iets duidelijker gekunt.

Reageer