Momenteel dien je, wanneer je gebruik wilt maken van de ICE, nog een losse toeslag te kopen. Dit kan via de kaartautomaat. Daarbij dien je direct af te rekenen. Of een NS Flex abonnement voldoet aan de voorwaarde om geen ICE toeslag binnen Nederland te hoeven kopen ga ik voor je navragen!
Zie voor wat info dit topic, dit gaat om hetzelfde probleem.
Ik neem aan dat voor Flex reizigers zonder abonnement de afwezige toeslag voor de ICE door de vingers gezien wordt. Het (overgrote) deel van de Flex reizigers zal namelijk wel een abonnement hebben.
Je kunt dus zonder toeslag met de ICE als je bij controle aangeeft dat je een abonnement hebt.
Dat was ook het hele probleem in het topic waar Robert naar linkt en Stijn geeft inderdaad aan dat die informatie bij controle momenteel niet voorhanden is en dat een praktisch probleem is.
Wordt vervolgd...
1) Altijd toeslag kopen en geld terug claimen;
2) Alleen toeslag kopen als je het basisabonnement hebt;
3) Helemaal geen toeslag kopen.
Dat kan de HC nu niet zien. Daarom zijn we nu coulant in dit soort gevallen. Wanneer de backoffice verbinding komt dan kan de HC het wel checken.
Ben ik overigens nog wel nieuwsgierig hoe gebruikers op de hoogte gaan worden gehouden wanneer deze regeling wordt aangepast? Wordt dat gecommuniceerd?
Ik heb altijd begrepen dat de toeslag op de ICE bedoeld is om dagjesmensen (met bagage) zoveel als mogelijk uit de ICE te weren, maar dat forensen en andere regelmatige treingebruikers meer dan welkom zijn, om te voorkomen dat de ICE halfleeg rondrijdt in Nederland terwijl de Intercities op hetzelfde traject vol zitten. Een reiziger met NS Flex is toch een ander type reiziger dan de reiziger met een Kruidvatkaartje. Het kan een leuk extra lokkertje zijn voor NS Flex Basis als wordt besloten dat je daarmee ook toeslagvrij op de ICE kan.
Het zonnetje heeft ons inmiddels verlaten 😞 Ik heb er nog even weer een berichtje achteraan gestuurd.
Hey! Hoe zit dit inmiddels met een NS Flex abonnement. Kun je daarmee zonder toeslag in de ICE op binnenlandse reizen? Bij de losse ICE toeslag pagina staan bussiness cards en studentenpassen specifiek genoemd. Ook abonnementen bij NS, maar het is mij onduidelijk of NS Flex of oudere abonnementen hier onder vallen.
Alvast bedankt!
NS-abonnementhouders (uitgezonderd NS Flex Basis, NS zonder abonnement), klanten met een studentenreisproduct of NS Business Card en Railrunners reizen binnen Nederland zonder toeslag met ICE International.
NS-abonnementhouders (uitgezonderd NS Flex Basis, NS zonder abonnement), klanten met een studentenreisproduct of NS Business Card en Railrunners reizen binnen Nederland zonder toeslag met ICE International.
En kids vrij?
Bij Kids Vrij staat het volgende:
- Het abonnement is ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn, ICE International en in de Intercity direct. Let op: je kind betaalt geen toeslag, de begeleider betaalt wel een toeslag.
Hoe zit het met flexabonnementen als dalvoordeel? Ik heb een dalvoordeel abonnement, maar vraag me af of ik hiermee zonder toeslag in de ICE binnen Nederland kan reizen. Zowel in de spits, als in de daluren, alleen in de daluren of helemaal niet?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.