Ik heb een hele grote factuur ontvangen en er zit een extra artikel bij

  • 10 October 2023
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Ik heb een weekendpas en reed alleen in het weekend. Maar ik kreeg een factuur, waarop ik op een vrije dag 26,90 moest betalen. Het betreft een vlucht Hoogeveen - Veenendaal, op vrijdag na 18.00 uur. Waarom heb je deze vlucht op 26,90 berekend als deze gratis zou moeten zijn? En kunt u de rekening wijzigen, aangezien dit bedrag op 23/13/09 van mijn kaart wordt afgeschreven. Bedankt voor de hulp !


2 reacties

Badge +3

Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage.

In uw bericht spreekt u over “vrijdag na 18.00 uur". Met Weekend Vrij reist u gratis als u incheckt om 18.25 uur of later; de daluren beginnen eigenlijk om 18.30 uur, maar er is een marge van vijf minuten in uw voordeel. Als u hebt ingecheckt tussen 18.00 en 18.25 uur, dan is dus terecht vol tarief gerekend.

Alleen als u hebt ingecheckt vóór 18.25 uur, maar pas na 18.25 uur bent gaan reizen (wat kan worden aangetoond doordat de eerste trein na het inchecken pas later dan 18.25 uur vertrok), dan zou u wellicht de klantenservice zover kunnen krijgen om dit bedrag kwijt te schelden. Maar dat zou dan uit coulance zijn; u hebt geen recht op het niet hoeven betalen van dit bedrag, want u hebt immers in de spitsuren ingecheckt.

Hoe dan ook, deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus sowieso niets wijzigen aan uw factuur. Daarvoor moet u met een medewerker van NS spreken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Voor het reizen met abonnement is incchecktijd bepalend. Bij incheck tijdens spits betaal je vol tarief.

Reageer