Skip to main content
beantwoord

inchecken niet zichtbaar

Hallo.

Vorige week voor het eerst gebruik gemaakt van mijn NS Flex en ik heb zeker weten ingecheckt voor de reis begon maar deze incheck is niet zichtbaar bij mijn reishistorie. De terugreis dan weer wel.

Hoe kan dit? Ik zit niet te wachten op nu al problemen terwijl ik net begonnen ben met het reizen met NS Flex.

Ik kan ook het ook nergens aanpassen, zie ik. Dus wat nu?

Mvg,

Chanty

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi chanty' s,

Helaas wil het bij Flex nog wel eens duren voor alle in- en uitchecks zichtbaar zijn. Meestal is het binnen enkele dagen wel zichtbaar, maar het komt ook voor dat het weken duurt. En het kan inderdaad gebeuren dat latere reizen wel zichtbaar zijn en eerdere niet. Ik kan het ook niet logisch verklaren ๐Ÿ™‚

Je zou eventueel een account op ov-chipkaart.nl kunnen aanmaken en je kaart koppelen. Daar zijn in- en uitchecks wel vrijwel direct zichtbaar. Enige nadeel is dat je op die site de prijs van de reis niet kunt zien.

Bekijk origineel

3 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7307 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2025

Hoi chanty' s,

Helaas wil het bij Flex nog wel eens duren voor alle in- en uitchecks zichtbaar zijn. Meestal is het binnen enkele dagen wel zichtbaar, maar het komt ook voor dat het weken duurt. En het kan inderdaad gebeuren dat latere reizen wel zichtbaar zijn en eerdere niet. Ik kan het ook niet logisch verklaren ๐Ÿ™‚

Je zou eventueel een account op ov-chipkaart.nl kunnen aanmaken en je kaart koppelen. Daar zijn in- en uitchecks wel vrijwel direct zichtbaar. Enige nadeel is dat je op die site de prijs van de reis niet kunt zien.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 12 maart 2025

Dank voor de reactie, mrfreeze. ๐Ÿ‘๐Ÿผ

Ik heb inmiddels een account aangemaakt zoals je aanraadt en ben nog in afwachting van een code.

En als het vaak voorkomt dat sommige reizen/in-uitchecks niet zichtbaar zijn dan kan ik verder ook niet veel meer doen, toch? Hoop alleen niet dat dit negatief gaat uitpakken, bv met een boete ofzo.

Ik wacht het allemaal wel af dan en of de rekening straks gewoon klopt.

Zoniet, dan kom ik nog eens langs hier. ๐Ÿ˜‰

Thx en fijne dag. ๐Ÿ–๐Ÿผ

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7307 reacties
  • 12 maart 2025

Ik zou inderdaad niet weten wat je er zelf aan zou kunnen doen. Ik reis zelf al jaren met Flex en heb nog nooit een boete (โ€˜correctietariefโ€™ noemen ze dat bij Flex) gehad voor een gemiste in- of uitcheck. Mocht je dat wel krijgen, dan kun je altijd contact opnemen met de klanteNService om het te laten herstellen. De gegevens van ov-chipkaart.nl kunnen dan helpen.

Reageer