Vorige week voor het eerst gebruik gemaakt van mijn NS Flex en ik heb zeker weten ingecheckt voor de reis begon maar deze incheck is niet zichtbaar bij mijn reishistorie. De terugreis dan weer wel.
Hoe kan dit? Ik zit niet te wachten op nu al problemen terwijl ik net begonnen ben met het reizen met NS Flex.
Ik kan ook het ook nergens aanpassen, zie ik. Dus wat nu?
Mvg,
Chanty
Beste antwoord door mrfreeze
Hoi chanty' s,
Helaas wil het bij Flex nog wel eens duren voor alle in- en uitchecks zichtbaar zijn. Meestal is het binnen enkele dagen wel zichtbaar, maar het komt ook voor dat het weken duurt. En het kan inderdaad gebeuren dat latere reizen wel zichtbaar zijn en eerdere niet. Ik kan het ook niet logisch verklaren ๐
Je zou eventueel een account op ov-chipkaart.nl kunnen aanmaken en je kaart koppelen. Daar zijn in- en uitchecks wel vrijwel direct zichtbaar. Enige nadeel is dat je op die site de prijs van de reis niet kunt zien.
Helaas wil het bij Flex nog wel eens duren voor alle in- en uitchecks zichtbaar zijn. Meestal is het binnen enkele dagen wel zichtbaar, maar het komt ook voor dat het weken duurt. En het kan inderdaad gebeuren dat latere reizen wel zichtbaar zijn en eerdere niet. Ik kan het ook niet logisch verklaren ๐
Je zou eventueel een account op ov-chipkaart.nl kunnen aanmaken en je kaart koppelen. Daar zijn in- en uitchecks wel vrijwel direct zichtbaar. Enige nadeel is dat je op die site de prijs van de reis niet kunt zien.
Ik heb inmiddels een account aangemaakt zoals je aanraadt en ben nog in afwachting van een code.
En als het vaak voorkomt dat sommige reizen/in-uitchecks niet zichtbaar zijn dan kan ik verder ook niet veel meer doen, toch? Hoop alleen niet dat dit negatief gaat uitpakken, bv met een boete ofzo.
Ik wacht het allemaal wel af dan en of de rekening straks gewoon klopt.
Ik zou inderdaad niet weten wat je er zelf aan zou kunnen doen. Ik reis zelf al jaren met Flex en heb nog nooit een boete (โcorrectietariefโ noemen ze dat bij Flex) gehad voor een gemiste in- of uitcheck. Mocht je dat wel krijgen, dan kun je altijd contact opnemen met de klanteNService om het te laten herstellen. De gegevens van ov-chipkaart.nl kunnen dan helpen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.