beantwoord

Introductie samenreiscode

  • 19 February 2024
  • 5 reacties
  • 143 Bekeken

Ik las net de wijziging van samenreiskorting. 

Is een samenreiscode ook nodig als ik van te voren online een samenreisticket Daluren voor 2 personen boek? 

 

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 19 February 2024, 16:53

Bekijk origineel

5 reacties

Er bestaat een groepsticket, dat wijzigt niet. De samenreiskorting wijzigt wel. Een samenreisticket voor twee personen bestaat niet.

Er bestaat een groepsticket, dat wijzigt niet. De samenreiskorting wijzigt wel. Een samenreisticket voor twee personen bestaat niet.

Okay, dankjewel Jan. Ik ga het wel zien als ik online weer een ticket bestel.

Reputatie 7
Badge +4

Bedenk wel dat een samenreisticket als e-ticket ongunstig is, want met deze ticket mag uw samenreiziger zich niet tijdens de spits in de trein bevinden. Als uw samenreiziger een chipkaart heeft, mag dat wel als u samen voor de spits incheckt.

 

Makkelijker is als uw samenreiziger ingaat op het aanbod van NS: drie maanden een Dalvoordeelabonnement met 40 procent korting en dat voor 2,50 zonder dat u een ov-chipkaart hoeft aan te schaffen. Dan hoeft u niks aan samenreiskaartjes aan te schaffen en uw samenreiziger reist gewoon met zijn eigen abonnement.

De introductie samenreiscode van NS vind ik nogal omslachtig om iemand met korting mee te nemen.

 

Ik kwam onlangs op site Reizigersvereniging Rover, een supergoed idee van Rob tegen.

 

Rob: Nu kun je redelijk snel met je ov-chipkaart meereizen door bij de automaat voor samenreiskorting te kiezen en je kaart te scannen. Maar...... laat dan voortaan de NS-abonnementhouder ook de kaart even snel langs deze lezer halen ..... en nu zijn beide kaarten aan elkaar gekoppeld. De conducteur moet nu op de NS- kaart kunnen zien, waar deze aan gekoppeld is.

Deze regeling van de NS lijkt mij meer een verkapte tariefverhoging door het gebruik van samenreiskorting te ontmoedigen.

Reputatie 7
Badge +1

De introductie samenreiscode van NS vind ik nogal omslachtig om iemand met korting mee te nemen.

 

Ik kwam onlangs op site Reizigersvereniging Rover, een supergoed idee van Rob tegen.

 

Rob: Nu kun je redelijk snel met je ov-chipkaart meereizen door bij de automaat voor samenreiskorting te kiezen en je kaart te scannen. Maar...... laat dan voortaan de NS-abonnementhouder ook de kaart even snel langs deze lezer halen ..... en nu zijn beide kaarten aan elkaar gekoppeld. De conducteur moet nu op de NS- kaart kunnen zien, waar deze aan gekoppeld is.

Deze regeling van de NS lijkt mij meer een verkapte tariefverhoging door het gebruik van samenreiskorting te ontmoedigen.

 

Dit ideè is hier ook al meerdere keren geplaatst. NS doet er vooralsnog helemaal niets mee. 

Reageer