Waarom kun je de factuurdatum van je NS Flex abonnement niet wijzigen, naar een datum dat beter uitkomt? Ik heb nu maar mijn abonnement opgezegd om het straks van mijn kaart af te halen en vervolgens ga ik mijn abonnement weer aanvragen en wil ik dat het op 22 januari ingaat.
Daarnaast vind ik het ook jammer dat je niet meer het totaal aangemaakte reiskosten kunt inzien in Mijn NS. Mijn oplossing is alle reizen bijhouden in Excel en zo in mijn maandelijkse budget zetten. Toch vind ik het een gemis in Mijn NS.
inzicht in reiskosten en factuurdatum wijzigen
Beste antwoord door Rosita1983
Waarom kun je de factuurdatum van je NS Flex abonnement niet wijzigen, naar een datum dat beter uitkomt? Ik heb nu maar mijn abonnement opgezegd om het straks van mijn kaart af te halen en vervolgens ga ik mijn abonnement weer aanvragen en wil ik dat het op 22 januari ingaat.
En dat zal dan niet lukken, de datum blijft dezelfde als die u al had. In het begin had u dan een nieuw Flexabonnement met een ander mailadres moeten gebruiken en het in laten gaan op de dag nadat u uw salaris ontvangt bijvoorbeeld. Dit lijkt ook niet meer te lukken. Mogelijk heeft een van de vaste beantwoorders nog een actuele truc.
Overigens wordt het maandbedrag een paar werkdagen later afgeschreven, niet op uw vervaldatum. Mogelijk is het praktischer het zo maar te laten en het geld te reserveren. Mijn vervaldatum is de 22e van de maand en de afschrijving is altijd na dat ik mijn salaris binnen krijg.eze maand zelfs op 2 januari, maar dit door de feestdagen.
Daarnaast vind ik het ook jammer dat je niet meer het totaal aangemaakte reiskosten kunt inzien in Mijn NS. Mijn oplossing is alle reizen bijhouden in Excel en zo in mijn maandelijkse budget zetten. Toch vind ik het een gemis in Mijn NS.
Dat is het ook. Bij reizen op saldo werd alles nagenoeg meteen verwerkt. Het wisselt nogal hoe lang het duurt voor u uw reizen ziet. Voor NS meestal wel binnen twee dagen maar met de andere maatschappijen kan het zo een week duren. Het zit hem in het tragere verwerken met Flex. Bij inchecken gaat de melding daarvan naar een centrale computer. Kennelijk werkt het systeem nog niet zo dat het sneller kan. Het is inderdaad vervelend het niet meteen te kunnen zien.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie 🙂.
Ik heb inmiddels mijn abonnement beëindigd bij de automaat. Hopelijk gaat het lukken om op deze manier de factuurdatum te wijzigen.
https://community.ns.nl/ns-flex-60/de-betalingsdatum-van-de-factuur-wijzigen-82692?postid=586470#post586470
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.