Skip to main content

Dit weekend heb ik mijn NS Flex-abonnement met 1e klasse en daluren opgehaald bij de kaartautomaat.
De conducteur vertelde me echter dat ik niet in de 1e klasse mocht zitten, terwijl ik dit wel heb besteld en het ook in de bevestigingsmail staat vermeld.

De klantenservice kon me helaas niet goed helpen, omdat ze geen contact konden opnemen met de IT-afdeling.

Mijn vraag is of andere mensen in MijnNS wel kunnen inzien dat ze een Weekend Vrij-abonnement met 1e klasse hebben.

 

Aan het bedrag te zien heb je weekend vrij + 1e klas. Een conducteur moet dat kunnen zien.


Hoi @FelixFelix,

Wanneer kreeg je de controle door de conducteur en kreeg je te horen dat je niet in de 1e klas mag zitten? Was dat tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur? Dan mag je zeker in de 1e klas zitten, want je hebt er zoals @MoDe al aangeeft, daar voor betaald. 

Verder heb je ook de aanvulling voor reizen met 40% in de daluren in je abonnement zitten, gezien het totale bedrag (34,95 + 9,00 + 3,40 = 47,35). Echter als je in de daluren reist op weekdagen, dan heb je daar niet de toeslag voor reizen 1e klas voor betaald. Het is wat verwarrend. 

Reis 1e klas in het weekend + € 9,00 p.mnd

“Reis van vrijdag 18.30 uur tot maandag 4.00 uur in 1e klas met wat extra rust, ruimte en comfort. Daarbuiten in 2e klas.”


Welkom bij de NS Community!

Voor eerste klas buiten je vrij reizen periode moet je in Mijn NS (app of website) het schuifje op 1e klas zetten. Je betaalt dan 70% meer dan wat dezelfde reis je 2e klas zou kosten. In het weekend reis je standaard 1e klas (ongeacht het schuifje) want dat is al afbetaald.

Als een conducteur niet kan zien dat je een klassewissel gedaan hebt dan kan die gewoon de ‘afwijking’ registreren en dan zoekt het systeem wel uit of je op dat moment eerste klas reisrecht had (en anders krijg je een correctie van 20 euro).

In ieder geval mag je (bij NS Flex) gewoon blijven zitten.


Reageer