beantwoord

Klacht over foutief factureren indienen

  • 7 April 2024
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Sinds de laatste treinreizen geeft de app de melding dat ik niet in of uitgecheckt zou zijn.

Dit is echter niet het geval, ik heb op mijn telefoon van iedere in en uitcheck een melding.

Op de factuur wordt echter wel steeds het tarief voor vergeten in en uitcheck berekend.

Hier contact over gehad met een NS Klantenservice medewerker.

Antwoord kwam was letterlijk:

Ik zeg bewust dat er sprake is van een ontbrekende in of uitcheck. Ik zeg niet dat u.m niet in of uitgecheckt heeft. Deze info gaat wel eens mis in het berichtenverkeer. Daarom MOET h ook altijd uw factuur in de gaten houden.

Als reiziger mag ik er toch op vertrouwen dat een factuur correct is en het berichtenverkeer goed gaat ? Dit geeft me erg veel ongemak en wantrouwen.  Vandaag is dit me de vierde keer in 1 week tijd overkomen, ik wil hier graag een definitieve goede oplossing voor 

icon

Beste antwoord door Robert B 8 April 2024, 19:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij welk station gaat het met in/uitchecken mis? Op een aantal stations staan incheckpalen/poortjes van meerdere vervoerders.

Vergeten in of uit te checken? Dan kun je misschien nog terecht op Uitcheckgemist. Maar anders is het nog niet helemaal verwerkt in het systeem en dat kan best wel paar dagen gaan duren.

Bij OV-chipkaart kun je alle “boekingen” terug zien, als je je daarvoor hebt aangemeld. Mocht je daar nog geen account hebben, dan is dat zeker een aanrader. 

Eventueel kun je de laatste “boekingen”, die op je ov-chipkaart staan, ook bij een kaartautomaat inzien. Je kunt daar zelfs de controles terug zien. 

Zelf heb ik ook lange tijd last gehad van “gemiste” in- of uit-checks. Dat klopte niet. Ik maakte steeds een foto van het scherm, om aan te tonen, dat ik wel degelijk had in- of uitgecheckt. Zo'n manier van werken moet natuurlijk niet nodig zijn. Het moet gewoon goed werken. 

 

Badge +3

Die meldingen over in/uitchecken op je telefoon komen vanuit…. de NS app, dus die werkt gewoon.

Als je Reishistorie meldt dat er iets niet klopt zul je waarschijnlijk bij een verkeerde vervoerder in/uitgecheckt zijn.

Via ov-chipkaaart (met een Mijn OV-chip account) kan je alles precies nakijken.

Reageer