Ik reis met NS Flex en reis dan in de ochtend regelmatig 1e klas en dan in de middag weer 2e klas terug. Ik pas de klasse altijd aan nadat ik ben ingecheckt, zowel in de ochtend als in de middag. Nu zie ik op mijn laatste factuur dat er toch de hele dag 1e klas is doorberekend. Dat terwijl ik netjes de e-mailbevestigingen heb gehad van de wissels. Heeft iemand enig idee waar dit misgaat?
Geen idee, wij kunnen hier als reizigers niet bij klantgegevens om dat voor je uit te zoeken. Neem daarom telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact op met NS klantenservice.
Het is een bekend probleem dat een wissel van eerste naar tweede klas na het inchecken niet wordt verwerkt. Om onjuiste facturen in de toekomst te voorkomen, kunt u het beste vóór het inchecken in de middag wisselen naar tweede klas.
Bij wisselen naar 1e klas krijg je een mail dat alle inchecks (of overstappen) met een kwartier terugwerkende kracht op 1e klas verrekend zullen worden (vanaf tijdstip X reist u 1e klas).
Een wissel (terug) naar 2e klas is per direct, dus geen terugwerkende kracht als je al 1e klas ingecheckt bent.
Dit klopt niet met de voorwaarden, zie ook
en dan vooral het daarin gelinkte topic
Ik denk dat je een goede kans hebt dat de Klantenservice zich aan de voorwaarden moet houden en je compenseren (als ze al snappen waar je het in hemelsnaam over hebt, want zo werkt het systeem toch gewoon?).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.