Skip to main content

Korting verdwijnt

• May 19, 2025
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Met de actie heb ik vorige week een Weekend Vrij abonnement bestelt. 27,50 ipv 36,95. Helemaal goed. Ik had nog een dalurenabbonnement en wilde dat gewoon laten staan. Dat blijkt niet te kunnen; NS kan alleen abonnementen wijzigen en niet toevoegen, is de verklaring. Omdat ik ook regelmatig door de week reis, heb ik dat wel nodig. Dus ik dacht, dan voeg ik dat alsnog toe; nog goedkoper ook. Maar dat kan dus ook niet… Dus, nu moet ik opnieuw een weekend vrij abonnement toevoegen en omdat de actie is verlopen, zonder korting. Volgens de klantenservice is hier niets aan te doen. Dat is toch belachelijk?!

5 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 19, 2025

Hoi TreouweTreinreizigster,

Wat je zou kunnen doen is Dal Voordeel op een nieuwe, gratis OV-chipkaart bestellen. Deze heb je meestal met een week in huis. Je bent dan wel ietsje duurder uit, € 5,95 i.p.v. € 3,65 per maand. Zodra je korting bij Weekend Vrij is afgelopen, zou je dat abonnement kunnen wijzigen naar Weekend Vrij + 40% korting in de daluren. Het Dal Voordeel-abonnement kun je dan wijzigen naar Flex Basis.
Het is wat gedoe, maar op die manier heb je toch allebei. En een gratis extra OV-chipkaart. Kan soms ook handig zijn.

• Reisleider**
  • May 19, 2025

Zou de NS klantenservice het onderdeeltje '40% voordeel buiten de spits' (dat is enkel buiten het weekend van toepassing) niet handmatig kunnen toevoegen? Dat lijkt technisch los te staan van Weekend Vrij?

@TreouweTreinreizigster Heb je hier al over gebeld met de NS klantenservice?

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 19, 2025

Ik denk dat het probleem is dat de klanteNService dan - net als de klant het zelf zou doen - het abonnement moet wijzigen naar Weekend Vrij + 40% korting. En dat daarmee ook automatisch de korting op de abonnementsprijs niet meer geldt. Computer says no ...

• Reisleider**
  • May 19, 2025

Toen ik mijn NS Flex abonnement wijzigde van naam, bleek 'onder water' (op de factuur die volgde) dat er maar één component werd gewijzigd. De overige liepen gewoon door. Ik zou zeggen: niet geschoten is altijd mis.

Ik heb (maar dat was niet bij NS) wel vaker meegemaakt dat bij de consument de computer inderdaad 'nee' zegt, maar dat medewerkers 'achter de schermen' meer mogelijkheden hebben.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 19, 2025

Je kon gewoon Weekend Vrij met dalkorting bestellen via https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij/opties

De 25% actiekorting kreeg je over Weekend Vrij (de € 36,95) maar over de add-ons zoals 1e klas en doordeweekse daluren geen korting.

Als de Klantenservice later die daluren of 1e klas toevoegt zal je wel een nieuwe abonnementsdatum krijgen, zonder korting?