Skip to main content

Hallo,

Ik ben 17 jaar en heb vandaag mijn NS OV-chipkaart ontvangen waarvoor ik 10 euro heb betaald.

Ik heb zojuist de kaart toegevoegd op Mijn NS. Er staat dat ik nog geen NS reisabonnement heb, en als ik NS Flex Basis kies dan staat er dat je één keer € 10 aanvraagkosten betaald. 

Kost het me dan totaal 20 euro om een NS Flex Basis abonnement te hebben?

Bedankt,

S.S. Lee

Goedenavond sslee en welkom op de NS Community!

Ik merk dat er wat verwarring is over het wel of niet hebben van een abonnement. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze klantenservice om zo samen met mijn collega uit te zoeken of je wel of geen NS-abonnement hebt.

Op mijn Startpagina staat het volgende: 

Mijn producten

Je hebt nog geen NS reisabonnement en reist standaard 2e klas voltarief.

Als ik NS Flex Basis kies dan staat er dat ik weer 10 euro moet betalen...

Op mijn Startpagina staat het volgende: 

Mijn producten

Je hebt nog geen NS reisabonnement en reist standaard 2e klas voltarief.

Als ik NS Flex Basis kies dan staat er dat ik weer 10 euro moet betalen...

Zou je de persoonlijke gegevens in jouw profiel aan willen vullen en daarna mij een privébericht kunnen sturen? Dan kijk ik even met je mee!

Dank u. Ik heb zojuist een prive bericht naar u verstuurd met mijn gegevens. 

Als die OV-chipkaart samen met NS Flex Basis besteld hebt, wat is de ingangsdatum? 

Bij een nieuwe kaart icm een abonnment (ook Flex Basis) kan het abonnement op zijn vroegst ingaan 7 dagen na besteldatum. Als je de kaart al eerder dan ingangsdatum in huis hebt dan is het abonnement nog niet actief, pas op de ingangsdatum zie je dan bij Mijn Producten dat er Flex Basis op de kaart staat . Check dus even je bevestigingsmail om te zien wat de ingangsdatum is.

Wat @Momo zegt inderdaad, wacht even tot de ingangsdatum (standaard 7 dagen na besteldatum).

Overigens had je beter een maandje Dal Voordeel kunnen nemen voor € 2,50 want dan had je die 10 euro bespaard en krijg je ook nog 40% korting op treinreizen buiten de spits.

Reageer