beantwoord

Krijg ik mijn geld terug?

  • 7 November 2023
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo, 

in de week van 23 oktober tot 29 oktober lag de trein er tussen arnhem en Velp uit vanwege werkzaamheden. Hierdoor moest ik met de bus vanaf arnhem. Ik zag dat jullie daar wel de kosten voor hebben gerekend. Ik heb een flex traject abonnement. Dus betaal een standaard bedrag. Nu door dat ik verplicht met de bus moest zijn er wel kosten gemaakt, terwijl ik geen andere optie had. 
 

Dit geld ook voor donderdag 2 november. Door de storm reed de trein niet en moest ik terug met de bus naar station arnhem. Ook hier zijn extra kosten voor gemaakt terwijl ik hier niks aan kon doen. Waarna ik daarna nog anderhalf uur op arnhem centraal heb gestaan omdat er maar geen trein reed. Ik hoor graag hoe ik die kosten van de busritten kan terug krijgen. Aangezien ik dit moest, omdat ik anders niet op mijn werk kon komen. 
 

Groetjes! 

icon

Beste antwoord door Daniel 7 November 2023, 07:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Niemand verplicht je om een lijnbus te nemen: bij werkzaamheden worden door NS vervangende bussen ingezet waarin je abonnement gewoon geldig is. De kosten voor de lijnbus zal je dus ook niet gerestitueerd krijgen.

In het geval van de storm kan je wel geld terug bij vertraging aanvragen. Bij de aanvraag kun je aangeven dat je je bestemming niet met NS bereikt hebt, dat telt als meer dan 60 minuten vertraging. Die vergoeding is echter standaard een deel van de prijs van je abonnement en dus niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de kosten van de lijnbus.

Reageer